Mange treningssamlinger for ungdom er planlagt neste år

Å skape et stort og sterkt ungdomsmiljø innen triatlon er noe av det aller viktigste vi holder på med i Norges Triatlonforbund. Uten ungdommer er det ingen som driver med triatlon om noen år. Vi vil at de unge skal oppleve masse mestring og begeistring i fellesskap. Derfor satser vi på å ha langt flere treningssamlinger for ungdom i 2019 enn vi har hatt noen gang tidligere.

Jentesamling

Ta en titt på hva som skjer på samlinger. Nedenfor er en film fra jentesamlingen i Haugesund i 2019.

Enda flere samlinger er hjertelig velkomne

Detaljene i planene for hver enkelt samling er fortsatt under utvikling. Vi håper også at klubber som har lyst til å arrangere samlinger for barn lokalt og ungdom regionalt tar kontakt med oss. Vi kan bidra med å skape synlighet, med trenere og med rådgivning.

Det blir ingen Nordic Tricamp i 2019

Nordic Tricamp har vært en kjærkommen samling i noen år nå. Målet for 2019 er å skape et bredest mulig tilbud til alle ungdommer her i Norge. Da må vi tilrettelegge både for de yngre unge og de eldre unge, og legge til rette for samlinger flere steder og for både nye og mer erfarne triatleter.

Nå som Nordic Tricamp ikke lenger arrangeres og vi har en prosjektansvarlig i 100 prosent stilling, har vi mulighet til å legge mer tid i å organisere samlinger gjennom hele året. Vi håper det hjelper alle dere klubber med rekrutteringen av unge i tiden framover.