Administrasjon

Kari Uglem

Generalsekretær

Kari Uglem er ansvarlig for den daglige driften av forbundskontoret. Hun har kontakten med Norges Idrettsforbund og det internasjonale triatlonforbundet (ITU). Kari ble ansatt i Norges Triatlonforbund høsten 2014. Hun har en bred bakgrunn fra idrett, bl.a. som tidligere landslagsutøver både i friidrett og langrenn. Hun har vært leder for Strindheim Ski og har sittet ti år i styret i Norges Skiforbund, i tillegg til en rekke andre verv. Kari har også mye ledererfaring fra privat næringsliv.

Gabrielle Bjørnstad-Northern

Kommunikasjonsansvarlig

Gabrielle er ansvarlig for å sikre god flyt av kommunikasjon mellom forbund og klubber og informasjon ut til media og publikum generelt. Hennes oppgaver inkluderer strategisk utvikling og vedlikehold av alle våre kommunikasjonskanaler. Hun har også hatt ansvar for å utvikle Triatlonskolen, et tilbud til barn/unge og deres trenere, og fasiliterte utarbeidelsen av forbundets strategiplan. Gabrielle har flere års leder- og arbeidserfaring innen marked og kommunikasjon i privat næringsliv.

Frank Pedersen

Arrangementsansvarlig

Frank arbeider for å skape feststemning på triatlonkonkurranser. Han har lang erfaring med å arrangere attraktive konkurranser og skal følge opp arrangører av små og store konkurranser, bistå NM og Norgescup arrangører og utvikle terminlisten. I tillegg jobber Frank med å tilrettelegge for aktiviteter og koordinering mesterskap for Team Age Group Norway. Han en del av Arrangementsutvalget og Agegrouputvalget i Norges Triatlonforbund.

Arild Tveiten

Sportssjef

Sammen med Eliteutvalget har Arild ansvar for all aktivitet på elitenivå, samt at han bruker mye tid på å finne samt bygge opp nye talenter i tett samarbeid med Olympiatoppen. Trenerutvikling, regionsamarbeid og treningssamlinger er også på Arilds ansvarsliste. Arild var tidligere Polars ansikt utad i Norge. Han er en av dem med lengst fartstid i norsk triatlon og sitter på et hav av erfaring etter mange år som toppidrettsutøver i sporten. Arild er veldig fornøyd med at han høsten 2012 mistet den norske rekorden på Ironman Hawaii til neste generasjon.

Sondre Risdal Solheim

Utviklingskonsulent

Sondre har ansvaret for klubb- og trenerutvikling, samtidig som han har et hovedfokus rundt tilrettelegging for barn, unge og funksjonshemmede. Med dette som grunnlag, jobber han målrettet for et komplett tilbud, om det skulle være treningssamlinger eller trenerutvikling. Han skal også bistå klubber i deres utvikling og tar gjerne et besøk dersom det er ønskelig.

Trenere

Alexander Broberg Skeltved

Trener

Alexander har opparbeidet trenerkompetanse gjennom alt fra svømmeskole til masters via elite. Nå får han ansvaret for å utarbeide et helhetlig opplegg for landslagsutøvere bosatt i Bergen, først og fremst på svømming, og overgangsøkter. Med en doktorgrad i fysikk har han opparbeidet en metodisk arbeidsprosess. Det kommer godt med når utøvernes treningsprogram skal defineres. Han jobber også hele tiden med seg selv som trener, for å ha utvikling sammen med utøverne. Tidligere var Alexander på det norske triatlonlandslaget, og før det på svømmelandslaget.

Mikal Iden

Trener

Mikal Iden er assistenttrener for landslagene, og er primært med på samlinger og gjennomfører den praktiske treningen på treningsleirene. Han har et godt øye for det tekniske aspektet med idretten. Fra han pensjonerte seg som landslagsutøver i 2015 har han vært trener både for landslag og juniorlandslag. Han er fra Bergen og er medlem av Åsane Cyckle klubb. Hans egen erfaring som landslagsutøver hjelper han godt i trenerrollen. I tillegg til trenerjobben i forbundet, er Mikal triatlontrener på Haugesund Toppidrettsgymnas (HTG) og trener i Haugesund Triathlonklubb (HTK).

Olav Aleksander Bu

Testansvarlig

Olav Aleksander er testansvarlig i landslagets trenerstab, og har ansvaret for varme- og høydetreningen for landslaget. Han er ansatt gjennom Olympiatoppen, jobber med teknologi og har utviklet kompetanse om bl.a. intensitetssoner gjennom forskning. Siden han begynte å arbeide med oss har han utarbeidet nye og bedre testprotokoller. Han jobber tett med sportssjefen på analyser, individualisering, vurdering av konkurransefortrinn, øktmodeller og raceforberedelser. Dette gjør at vi kan styre treningsmengde og -intensitet for alle utøverne, og måle effektiviteten på ulike tiltak, slik som høydeopphold.

Malene Knutsen Breivik

Trener

Malene ble trener for oss i 2018, ved siden av fysioterapistudier. Hun blir stadig oftere å se som trener på treningssamlinger for ungdom. Malene satset inntil ganske nylig på triatlon, og har tidligere vært en habil utøver, og bruker disse erfaringene i møte med utøvere. Med en spesiell interesse og kunnskap om jenter og trening, har hun begynt på en bacheloroppgave som omhandler prestasjon hos kvinnelige toppidrettsutøvere sett i lys av menstruasjonssyklusen, og hvilken innvirkning denne har på prestasjonen.

Sondre Risdal Solheim

Utviklingskonsulent