Administrasjon

Gabrielle Bjørnstad-Northern

Generalsekretær

Gabrielle er ansvarlig for den daglige ledelsen av organisasjonen. Hennes oppgaver inkluderer også kommunikasjon, deriblant strategisk utvikling og vedlikehold av alle våre kommunikasjonskanaler. Gabrielle har flere års leder- og arbeidserfaring innen marked og kommunikasjon i privat næringsliv.

Frank Pedersen

Breddesjef

Frank er ansvarlig for at forbundet når sine mål for breddeidrett. Han administrerer arbeid med å bistå klubber, arrangører og utøvere. Frank har lang erfaring med å arrangere attraktive konkurranser og skal følge opp arrangører av små og store konkurranser, bistå NM og Norgescup arrangører og utvikle terminlisten. Han en del av Arrangementsutvalget, Barne- og ungdomsutvalget og Agegrouputvalget i Norges Triatlonforbund.

Arild Tveiten

Sportssjef

Sammen med Eliteutvalget har Arild ansvar for all aktivitet på elitenivå, samt at han bruker mye tid på å finne samt bygge opp nye talenter i tett samarbeid med Olympiatoppen. Trenerutvikling, regionsamarbeid og treningssamlinger er også på Arilds ansvarsliste. Arild er en av dem med lengst fartstid i norsk triatlon og sitter på et hav av erfaring etter mange år som toppidrettsutøver i sporten.

Per Morten Hjemgård

Markedssjef

Per Morten har et overordnet strategisk og operativt ansvar for sponsorarbeid og samarbeidspartnere, markeds- og kommunikasjonsarbeid, samt merkevare og kommersiell utvikling av Norges Triatlonforbund. Han har utdanning innen markedsføring fra OMH/NMH og har alltid jobbet med salg og markedsføring. De siste 14 årene har han også drevet med organisasjons- og medarbeiderutvikling.

Trenere

Alexander Broberg Skeltved

Trener

Alexander har opparbeidet trenerkompetanse gjennom alt fra svømmeskole til masters via elite. Nå får han ansvaret for å utarbeide et helhetlig opplegg for landslagsutøvere bosatt i Bergen, først og fremst på svømming, og overgangsøkter. Med en doktorgrad i fysikk har han opparbeidet en metodisk arbeidsprosess. Det kommer godt med når utøvernes treningsprogram skal defineres. Han jobber også hele tiden med seg selv som trener, for å ha utvikling sammen med utøverne. Tidligere var Alexander på det norske triatlonlandslaget, og før det på svømmelandslaget.

Mikal Iden

Trener

Mikal Iden er assistenttrener for landslagene, og er primært med på samlinger og gjennomfører den praktiske treningen på treningsleirene. Han har et godt øye for det tekniske aspektet med idretten. Fra han pensjonerte seg som landslagsutøver i 2015 har han vært trener både for landslag og juniorlandslag. Han er fra Bergen og er medlem av Åsane Cyckle klubb. Hans egen erfaring som landslagsutøver hjelper han godt i trenerrollen. I tillegg til trenerjobben i forbundet, er Mikal triatlontrener på Haugesund Toppidrettsgymnas (HTG) og trener i Haugesund Triathlonklubb (HTK).

Olav Aleksander Bu

Testansvarlig

Olav Aleksander er testansvarlig i landslagets trenerstab, og har ansvaret for varme- og høydetreningen for landslaget. Han er ansatt gjennom Olympiatoppen, jobber med teknologi og har utviklet kompetanse om bl.a. intensitetssoner gjennom forskning. Siden han begynte å arbeide med oss har han utarbeidet nye og bedre testprotokoller. Han jobber tett med sportssjefen på analyser, individualisering, vurdering av konkurransefortrinn, øktmodeller og raceforberedelser. Dette gjør at vi kan styre treningsmengde og -intensitet for alle utøverne, og måle effektiviteten på ulike tiltak, slik som høydeopphold.

Malene Knutsen Breivik

Trener

Malene ble trener for oss i 2018, ved siden av fysioterapistudier. Hun blir stadig oftere å se som trener på treningssamlinger for ungdom. Malene satset inntil ganske nylig på triatlon, og har tidligere vært en habil utøver, og bruker disse erfaringene i møte med utøvere. Med en spesiell interesse og kunnskap om jenter og trening, har hun begynt på en bacheloroppgave som omhandler prestasjon hos kvinnelige toppidrettsutøvere sett i lys av menstruasjonssyklusen, og hvilken innvirkning denne har på prestasjonen.

Sondre Risdal Solheim

Talentutviklingsansvarlig

Sondre har ansvar for å følge opp unge, satsende utøvere og deres klubber. Kompetanseoverføring til trenere, samlinger og fellestreninger for ungdom i Oslo og omegn er sentrale oppgaver. Sondre er også kontaktperson for toppidrettsgymnas og får et ansvar for å få inn flere jenter på laget, både utøvere og trenere.

Arild Tveiten

Sportssjef