Hof Toppers - opp og ned bakker til melkesyra bobler i lårene

Hof Toppers byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, i tillegg til artige oppover- og nedoverbakker.

Avlyst i fjor, men nå er det full rulle

Hof idrettslag satser på å gjennomføre Hof Toppers Duathlon lørdag 7. august. Vi håper myndighetene har åpnet så mye opp i forhold til corona, at arrangementet lar seg gjennomføre, sier arrangementsleder Tom Arne Akerholt i en pressemelding til forbundet.

Pr i dag har arrangementet litt over 100 påmeldte, dette er i stor grad påmeldte som var påmeldt til fjorårets arrangement.  Alle som var påmeldt til 2020 er automatisk påmeldt til årets arrangement.

Tilpasninger for å sikre gjennomføring

- Vi har imidlertid allerede nå gjort noen endringer på arrangementet slik at det lettere skal kunne gjennomføres, forteller Akerholt. Løke Challenge (3 topper) og 5 topper arrangeres, men det blir ikke noen 8 topper i år.

- De som pr i dag er meldt på 8 topper vil få tilbud om å delta på 5 topper, hvis de ikke ønsker å delta på 5 topper vil de få tilbud om tilbakebetaling av startkontingenten, forklarer Akerholt, og tilføyer:

- En annen endring vi gjør i årets arrangement  er at vi ikke kommer til å ha drikke/matstasjoner underveis i løypa, det vil si at alle deltagere må ha med seg det de trenger av drikke og mat rundt i løypa.

Dette korresponderer med forbundets koronavettregler.

Les mer og påmelding

Hof Toppers finner du blant konkurransene på vår terminliste. Les mer om arrangementet her.

Fine høydemetre - uansett distanse

Løke Challenge (3 topper) er 27 km på sykkel, 6 km til fots og 690 høydemeter. 5 Topper er 36 km på sykkel, 10 km til fots og 1.600 høydemeter. Begge distanser i Hof sin fine natur. Akerholt gjør oppmerksom på at det er egen klasse for El-sykkel på Løke Challenge.

Påmeldingen er åpen.

Skiftesonen

Hof Toppers Duatlon

Delta på Hof toppers og du får en fantastisk tur

En av tidligere års deltagere har beskrevet Hof Toppers Duatlon 8 topper på følgende måte: "Hof toppers er den perfekte utfordringen for deg som liker å sykle, liker å løpe, liker å teste kroppen. Med tøffe bakker både opp og ned står utfordringene i kø. Klarer jeg å holde krampa borte? Kommer jeg til å orke den neste toppen? Dette er bare to av spørsmålene som melder seg underveis. Svaret er som oftest nei på det første, og ja på det andre. Konkurransen byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, men vi må ærlig innrømme at vi ikke får med oss all verden av dette på slutten når melkesyra bobler i lårene. Gjennomfør du Hof toppers, og du er garantert et minne for livet."