I 2018 lanserte vi en ny spennende konkurranse – norgescup i triatlon, med konkurranser for elite, aldersgrupper fra 13 år og oppover og en klubbcup.

Konkurransereglement

Gjør deg kjent med konkurranseregelverket, inkludert draktregelverk og godkjente drakter p.t.

Norgescup

For 2018 publiserer vi resultatene for topp tre i alle klasser.

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Bergen

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).

Norges mest sjarmerende triatlon?

Finnskogen Triatlon blir arrangert av Lunderseter IL, 20. juli 2019, midt i "sentrale" Finnskogen. Triatlonet er et lite og personlig triatlon som passer alle nivåer. Finnskogen Triatlon arrangeres for å skape litt liv i bygda og vi har begrenset deltagerplasser. Da er vi sikre på at alle får den servicen og opplevelsen de fortjener.

EM i Kazan - Russland

Mer informasjon kommer

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 2-4 august. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Isklar Norseman Xtreme Triathlon

Siden starten i 2003 har Isklar Norseman Xtreme Triathlon bygget sin egen nisje i triatlonsporten. Norseman har helt siden starten beholdt sin enkle form. Fokus på utøvere, natur og lokalsamfunn har gjordt Norseman til en konkurranse som tiltrekker seg deltagere fra hele verden. 2019 utgaven som vil ha 250 utøvere til start hadde over 4300 søkere fra 84 land.

Hof toppers

Hof toppers er den perfekte utfordringen for deg som liker å sykle, liker å løpe, liker å teste kroppen. Med tøffe bakker både opp og ned står utfordringene i kø. Klarer jeg å holde krampa borte? Kommer jeg til å orke den neste toppen? Dette er bare to av spørsmålene som melder seg underveis. Svaret er som oftest nei på det første, og ja på det andre. Konkurransen byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, men vi må ærlig innrømme at vi ikke får med oss all verden av dette på slutten når melkesyra bobler i lårene. Gjennomfør Hof toppers, og du er garantert et minne for livet."

Norges eldste triatlon

Oslo Triatlon er norges eldste triatlon. Helt siden 1983 har spreke mennesker svømt, sykkel, og løpt i Sognsvannområdet. Svømmingen foregår i Sognsvann, syklingen ut i Maridalen og til Skar og løpingen går en sløyfe rundt vannet.

The Arctic Triple: Lofoten Triathlon Extreme & Lofoten Triathlon Olympic

Lofoten med sin storslåtte natur, autentiske fiskevær, og god nordnorsk stemming gir en fantastisk ramme for Norgesmesterskapet i Langdistanse og Normaldistanse triatlon, samt NM i Duatlon og Akvatlon. Velkommen til triatlonfest i vakre Lofoten! Foto: Kai-Otto Melau

Nore og Uvdal Triathlon 2019

Tettere på naturen arrangeres det olympisk distanse. 1500 meter svømming i Norefjorden, 40 km sykling langs Numedal og 10 km løping med bakkespurt opp slalåmbakken i Uvdal alpinanlegg til slutt.

Aurlandsfjellet Xtreme Triathlon

AXTRI et helt unikt triatlonstevne som avholdes i noe som trolig må være verdens vakreste og tøffeste natur. Løpet består av følgende etapper: 1.9 kilometer svømming i den 12-16 grader varme Aurlandsfjorden, 98 km sykling over FV 243 Aurlandsfjellet til Lærdal, og samme vei tilbake, før løpet avsluttes med en halvmaraton fra Vassbygdi opp den spektakulære Aurlandsdalen med mål på Østerbø.

AQ Barnetri

Kristiansand Triathlon inviterer alle barn mellom 4 og 12 år til årets barnsligste triathlonfest på Aquarama. Arrangementet er blitt utrolig populært og de siste årene har vi hatt lang venteliste. Maks antallet barn er 300.

Soon Tryathlon

Soon Tryathlon er et lavterskel arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen.

Spektakulær terrengtriatlon

Spektakulær terrengtriatlon i og ved Altaelva. Svømme 1500m medstrøms ned elva. Sykle 22km langs med elva. Løpe 11km på sti langs elva. Velkommen!

G Max Åsane

Norges raskeste sprint triathlon med draft legal. Publikumsvennlig arena og skiftesone.

Trondheim Triatlon

Trondheim Triatlon 2019 blir de klassiske distansene med 2400m svøm fra Munkholmen til Ilsvika, 50 km sykkel rundt Byneset og 12 km løp rundt Kristiansten festning Vi gjentar også suksessen med stafett, og håper på enda flere deltagere i denne klassen!

Årets høydepunkt? Bli med til VM i triatlon i Lausanne.

Vi håper på en stor norsk delegasjon i Lausanne som sammen får noen hyggelige og opplevelsesrike dager. Norges landslag stiller med utøvere i juniorklassen , U23 og i elite. De håper på mange nordmenn som er med og heier på dem under konkurransene. De skal i alle fall heie på dere :-) Team Age Group Norway og Team Norway ( landslagene) bor på samme hotell i Lausanne.

Lunde Triatlon

Et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark. Sekretariat og premieutdeling i Lunde sluseamfi. Arr. IL Skade, Lunde Vandrerhjem og Telemark Kanalcamping

BryneTri lang vil ha en sosial profil med grilling, musikk, god stemning

BryneTri lang arrangeres for første gang i 2019 som en markering av at arrangementet BryneTri har 5 års jubileum i 2019. Dette er et kompakt arrangement med max 125 deltakere. BryneTri lang vil ha en sosial profil med grilling, musikk, god stemning. For familie med unger er det flere badestrender rundt Melsvannet. Flott turterreng for de som vil bevege seg mens den bedre halvdelen er ute og sykler. Pga den kompakte profilen vil heiagjenger se sin utøver passere tilsammen 11 ganger på sykkel og løp

Velkommen til Klubbmesterskap

Felles-start fra stranda, ca 300 m svømming i havet lengs med stranda. Sykkeletappe på asfalt 20 km (10 km t.o.r). Løpning i terreng 6 km, untatt de sista 600m som går på asfalt. Alle skiftesoner vid Straumsbukta skole.

Velkommen til Os triatlon

Velkommen til Os triatlon 1 september 2019! For tolvte år på rad arrangeres Os triathlon, Vestlandets vakreste triathlon. Et sprintdistanse triathlonstevne som passer for de aller fleste, både aktive triathleter og de som er med for første gang.

Monsterløpet 2019

Monsterløpet er ein konkurranse som er vakse fram av lokalt engasjement frå unge samningar. Formålet med løpet er å fremje idrettsglede, konkurranselyst og ikkje minst å rette fokus mot ei gruppe born som ikkje har same høve til fri aktivitet som det me har. Det siste mellom anna gjennom at alt overskot frå arrangementet går til organisasjonen Thembalethu Care Organization. Til sist ønskjer me gjennom Monsterløpet å spreie engasjement i lokalsamfunnet på Tysse, og å promotere denne vakre og historiske delen av bygda vår.

Halsnes Triatlon

Soon Tryathlon

Norgescup finalene i Risør

Velkommen til Risør TRI 2019 med sprint- og supersprint distanser med finalene i NorgesCup 2019 midt i vakre Risør siste helgen i september. Risør TRI er en unik by-triatlon som arrangeres midt i Risør historiske sentrum, som skaper en intim ramme rundt hele arrangementet.