Norges Triatlonforbund inviterer til Regionalt Funksjonær kurs på Ullevaal Stadion – Idrettens Hus onsdag 9. oktober 16:00 – 21:00 Er du interessert i å være med på å utvikle deg som dommer/sertifisert funksjonær er dette noe for deg. Sertifiserte funksjonærer kan dømme på de terminfestede konkurransene og det er også en fin mulighet til å få inn ytterligere kompetanse for egen del hvis din klubb arrangerer konkurranser.

Målgruppe:

Autorisert Lokal Funksjonær som ønsker å utvikle seg videre

Opptakskrav:
  • Medlem i Triatlonklubb
  • Må ha fullført lokalt funksjonærkurs
  • Autorisert LF, med erfaring som NTF-sertifisert dommer/funksjonær fra minimum 1 terminlistefestet konkurranse etter autorisering som LF. Erfaring bør være fra dommerfunksjon, men relevant funksjonæroppgave kan godtas etter en helhetsvurdering.
  • Fylt 18 år

Påmelding til: frank.pedersen@triathlon.no

Har du spørsmål, ring Frank på tlf. 95 93 99 10

Læringsmål
  • Kunne fungere som leder av et funksjonærteam i en nasjonal triatlonkonkurranse med begrenset arbeidsområde
  • Gjennom opptreden og handling som funksjonær representere Norges Triatlonforbunds verdier på en god måte
  • Kunne de forskjellige konkurranseformene og de vanligste distansene i norsk triatlon
  • I praksis kunne anvende NTFs konkurranseregelverk
  • Kjenne til ITUs konkurranseregelverk
  • Gjennomføres i regi av Norges Triatlonforbund.
  • Kjenne til anti-doping-arbeidet i NTF.

Autorisering

• Nettbasert prøve etter endt kurs og evaluering av praksis
  • Krav til praksis er å være funksjonær på 2 terminlistede konkurranser etter RF-kurs.
  • Ha gjennomført Ren Utøver-nettkurs de siste 3 månedene før autorisering.

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Oslo

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.