AXTRI et helt unikt triatlonstevne som avholdes i noe som trolig må være verdens vakreste og tøffeste natur. Løpet består av følgende etapper: 1.9 kilometer svømming i den 12-16 grader varme Aurlandsfjorden, 98 km sykling over FV 243 Aurlandsfjellet til Lærdal, og samme vei tilbake, før løpet avsluttes med en halvmaraton fra Vassbygdi opp den spektakulære Aurlandsdalen med mål på Østerbø.

AXTRI har vært arrangert siden 2010, og er kåret til ett av verdens 10 hardeste løp av triathlete.com. Total stigning er mer en 4300 høydemeter (3200+ på sykkel og 1100 på løping). Stevnet blir raskt utsolgt, og for 2019 er det satt et tak på 300 deltagere.

Halvdistanse 1900m 90km 21km
  • Dato
Legg til i kalender

G Max Åsane

Norges raskeste sprint triathlon med draft legal. Publikumsvennlig arena og skiftesone.

Trondheim Triatlon

Trondheim Triatlon 2019 blir de klassiske distansene med 2400m svøm fra Munkholmen til Ilsvika, 50 km sykkel rundt Byneset og 12 km løp rundt Kristiansten festning Vi gjentar også suksessen med stafett, og håper på enda flere deltagere i denne klassen!

Lunde Triatlon

Et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark. Sekretariat og premieutdeling i Lunde sluseamfi. Arr. IL Skade, Lunde Vandrerhjem og Telemark Kanalcamping

BryneTri lang vil ha en sosial profil med grilling, musikk, god stemning

BryneTri lang arrangeres for første gang i 2019 som en markering av at arrangementet BryneTri har 5 års jubileum i 2019. Dette er et kompakt arrangement med max 125 deltakere. BryneTri lang vil ha en sosial profil med grilling, musikk, god stemning. For familie med unger er det flere badestrender rundt Melsvannet. Flott turterreng for de som vil bevege seg mens den bedre halvdelen er ute og sykler. Pga den kompakte profilen vil heiagjenger se sin utøver passere tilsammen 11 ganger på sykkel og løp

Velkommen til Klubbmesterskap

Felles-start fra stranda, ca 300 m svømming i havet lengs med stranda. Sykkeletappe på asfalt 20 km (10 km t.o.r). Løpning i terreng 6 km, untatt de sista 600m som går på asfalt. Alle skiftesoner vid Straumsbukta skole.

Velkommen til Os triatlon

Velkommen til Os triatlon 1 september 2019! For tolvte år på rad arrangeres Os triathlon, Vestlandets vakreste triathlon. Et sprintdistanse triathlonstevne som passer for de aller fleste, både aktive triathleter og de som er med for første gang.

Monsterløpet 2019

Monsterløpet er ein konkurranse som er vakse fram av lokalt engasjement frå unge samningar. Formålet med løpet er å fremje idrettsglede, konkurranselyst og ikkje minst å rette fokus mot ei gruppe born som ikkje har same høve til fri aktivitet som det me har. Det siste mellom anna gjennom at alt overskot frå arrangementet går til organisasjonen Thembalethu Care Organization. Til sist ønskjer me gjennom Monsterløpet å spreie engasjement i lokalsamfunnet på Tysse, og å promotere denne vakre og historiske delen av bygda vår.

Mestring, fellesskap og begeistring

Oslo Trifestival arrangeres for første gang 15. september 2019. Arrangementet vil foregå på Sørenga, hvor deltakerne kan svømme, sykle og løpe i trygge omgivelser. Årets arrangement er forbeholdt barn og unge, i alderen 4 - 16 år, som er glade i å trene variert og allsidig. Distansene er tilpasset barnas alder. I år vil festivalen kun foregå over én dag, men det er planlagt en utvidelse allerede i 2020. Arrangør er Norges Triatlonforbund i samarbeid med en rekke lokale triatlonklubber og idrettslag.