Bortelid Triatlon

Bortelid Triathlon ble for første gang arrangert i 2014 og har nå blitt en årlig sommeraktivitet her i Bortelid. Årets Triathlon er flyttet til våren i 2019 og får en noe endret løypetrasse. Det er også mulig å stille med lag.

Svømming: 350m

Sykling: 25km

Løping: 6,5km

ETAPPER

Svømmingen foregår i Bortelidtjønna med start fra den nye stranda ved sentrum. Svømmeetappen er 350m.

Sykkeletappen går langs gruset sti og vei inn til den gamle gården på Ånebjør i Bygland kommune og tilbake igjen til sentrum. Den etappen er 25km med en ett høydedrag i starten og slutten av etappen. Størstedelen av etappen innover grusveien mot Ånebjør er småkuppert i flotte omgivelser. Noe varierende grovhet på grusdekket. Største høydeforskjell er 100m

Løpeetappen på 6,5km går fra sentrum og rundt Murtetjønn som ligger ca 70 høydemeter lavere. I begynnelsen og slutten av etappen er det en sløyfe rundt Bortelidtjønna som blir godt synlig for publikum i målområdet.

JUNIOR-TRIATHLON

Vi arrangerer også et eget Triathlon for ungdommer i alderen ca 10-13 år som er satt sammen av følgende distanser: 50m svømming, 2,8km sykling og 1,4km løping.

Løping og sykling er på løypa rundt Bortelidtjønna. Den er lite kupert og ca halvparten på gruset sti og resten på asfaltert gangsti. Hele runden kan ses fra sentrum.

PÅMELDING

I 2019 går startskuddet lørdag 29. juni klokken 10.30

Registrering av deltakere fra klokken 09.30

Junior Triathlonet starter ca. klokken 10.50

Priser frem til 23 Juni,

Enkeltstart voksen (kr. 200,- du har egen lisens)

Enkeltstart voksen (kr. 300,- inkludert engangs lisens)

Lagstafett voksen (kr. 700,- inkludert tre engangs lisenser)

Junior Triathlon (kr. 150,- inkludert engangs lisens)

Etteranmelding fra 24 juni + kr 50,- per person:

I 2019 setter vi ett maks antall påmeldinger til 50.

Supersprint 375m 10km 2,5km
Lagkonkurranse
Tilpasset barn 25m 400m 100m

Lyst til å prøve et lavterskel triatlon i trygge og flotte omgivelser? Meld deg på Tønsbergdysten

Tønsberg Triatlonklubb inviterer til triathlon sprint på byens fineste strand: 750 m svøm i firkantbane på stranda, 20 km sykling til Åsgårdstrand og retur 5 km løp tur-retur Vallø.

Sørlandets vakreste utfordring

Svøm i vår idylliske skjærgård.....sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype.....løp på myk skogbunn med utsikt over havet..... Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal. Det er ingen krav at du er “proff” eller at du har vært med i noen form for triatlon tidligere. Det viktigste er å ha det gøy sammen med andre, mosjonere og kanskje å slå naboen.

Stavanger Triathlon har plass til alle!

Stavanger Triathlon skal være et lavterskel arrangement som passer perfekt både for nybegynnere som vil prøve triathlon for første gang, og for erfarne triatleter som er i oppkjøring til større konkurranser. Stavanger Triathlon har plass til alle!

EM Multisport Østerrike

Walchsee er vert for årets EM i multisport, inkludert akvatlon, akvabike og halvdistanse triatlon.

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig i et idyllisk område uten forstyrrende biltrafikk. Arenaen har en 2,5km asfaltert løype som vi skal bruke til sykkel. Løping på blandet underlag inne i eller rett på utsiden av arenaen. Svømming i Steinbruvannet som er et idyllisk badevann. Publikum vil kunne følge mye av løpet og arenahuset med kafeteria vil være samlingspunktet. Vi ønsker å ha fokus på barn, ungdom og junior i stevnet men også mosjonister, age group og elite får et godt tilbud på sprintdistansen. Triatlon=Ren idrett

EM sprint 2020

Malmø er årets vert for EM i sprint. Mesterskapet vil inkludere elite, agegroupere og para utøvere. Kort reisevei gjør dette til et attraktivt arrangement for Team AgeGroup Norway utøvere. Se https://www.malmo2020.com/ for mer informasjon. Påmelding kommer senere.

An unforgettable experience in the footsteps of Vikings

In the unique surroundings of the Lofoten Islands we are giving you the opportunity to truly feel alive. It will be hard. It will be tough. It will be amazing. We promise you an unforgettable experience in the footsteps of Vikings. Week 11 – 22 – 33. Mark your calendar for years to come! DATES FOR 2020: LOFOTEN SKIMO – 13. -14. MARCH LOFOTEN ULTRA-TRAIL® – 28. – 31. MAY LOFOTEN TRIATHLON – 13. – 16. AUGUST

Opplev naturen i Numedal

Svømming i friske Norefjorden på 1500m, en kort transportetappe til T1. Stigning 20m. Vi håper på temperaturer rundt 16°. Sykkeletappen går langs fv40 fra Norefjord VGS til Uvdal Skisenter på asfalt utenom de siste 500m på grusvei. Stigning 400m. Løpeetappen starter med 7 flate km på grusvei før man avslutter opp skibakken på gress og stein de siste 3km. Stigning 40mm.

Idylliske Åsane med rask løype

Svømming i vann, rask men teknisk sykkeløype - flat rundløype med noen svinger. Løp på grusvei rundt vannet.

Triatlon med "feelgood" stemning i hjertet av Son

Soon Triathlonklubb inviterer DEG til tryathlonfest i triatlonbygda Son Påmelding åpner i februar Følg med på vår fb side

Triatlon i flotte omgivelser ved Telemarkskanalen

Et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved Telemarkskanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark. Sekretariat og premieutdeling i Lunde sluseamfi. Arr. IL Skade, Lunde Vandrerhjem og Telemark Kanalcamping