For 11. året på rad arrangerer Hof idrettslag ”Hof Toppers Duathlon”. Start og mål ved Hof skole. Man sykler til angitt sykkelparkering, løper opp og ned til en topp, sykler til neste angitt sykkelparkering og løper opp og ned til neste topp, osv.
Første topp det er registrering på er Skibergfjell,
Vestfold’s høyeste fjell. Forøvrig går løypa rundt omkring i Hofs fantastiske fine natur. Syklingen foregår noe på asfaltert vei, skogsbilveier og noen hundre meter på sti. Løpingen foregår på stier.

En av tidligere års deltagere har beskrevet Hof Toppers Duathlon på følgende måte:

Hof toppers er den perfekte utfordringen for deg som liker å sykle, liker å løpe, liker å teste kroppen. Med tøffe bakker både opp og ned står utfordringene i kø. Klarer jeg å holde krampa borte? Kommer jeg til å orke den neste toppen? Dette er bare to av spørsmålene som melder seg underveis. Svaret er som oftest nei på det første, og ja på det andre. Konkurransen byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, men vi må ærlig innrømme at vi ikke får med oss all verden av dette på slutten når melkesyra bobler i lårene.

Gjennomfør Hof toppers, og du er garantert et minne for livet."

Duatlon normal 10 km 40 km 5 km
  • Dato