En unik utfordring

Konkurransen i Lillomarka byr på nye, unike utfordringer. Her har vi korte, bratte bakker som skal forseres flere ganger i en rundløype på sykkelen, og løpinga er heller ikke flat.

Det er ikke lov eller fordel å ha temposykkel i denne konkurransen. Du må være aktiv på sykkelen hele tiden, det er ingen hvile, det er teknisk og svinger.  Dette blir en kjempegøy utfordring for alle som har lyst til å kjenne ekstra på mestringsfølelsen!

Trygt for de som ikke er vant til å ligge på hjul?

Terrenget vil skille ganske mye på utøverne, slik at utøvere vil være spredd godt i løypa, mener en av initiativtakerne. Vi poengterer også at løypa er beregnet for rulleskiløpere, som ikke har bremser, så på sykkel føles dette veldig trygt.
Løypa innbyr ikke til gruppesykling, fordi den er såpass kupert og teknisk så er det ikke like lett å ligge på hjul. Her får du endelig muligheten til å prøve å sykle i felt med andre på et skjermet område.

Populært badevann og rekreasjonsområde

Rulleskiløypa ligger ved et populært badevann, Steinbruvannet, hvor starten går ved demningen. Løpingen er to runder på asfalt og grus. Her er det kupert, så løpeløypa vil skille den også. Siden syklinga er mer kupert enn du kanskje er vant til, så starter du nok med litt tunge bein. Ha igjen litt krutt i beina til løpingen.

Flott for publikum

Arenaen er kompakt. I bygget er det noen dusjer, det er også kafe. Publikum kan ha full oversikt fra kafeen, hvor de kan se opp på syklinga. Løperne vil de også kunne følge godt med på.

Slik eliten kjører, bare enda bedre!

Initiativtakerne har utviklet et konsept som simulerer opplevelsen til eliten, når de kjører korte runder i felt på stengte områder. Samtidig har de lagt vekk på å ha en sikker arena, med en avskjermet og kontrollert konkurranse.

Bli med på action alle sammen!

Som erstatning for at Halsnes Triatlon ble avlyst får vi Lillomarka som erstatning for Norgescup ungdom. Men vi ønkser også juniorer og voksne velkommen til å være med på den raske og farstfylte distanser Supersprint.

Er du erfaren eller nybegynner er dette stedet å starte din triatlon karriere :)

Supersprint 375m 10km 2,5km