Velkommen!

Norges Triatlonforbund, i samarbeid med Aust-Agder Idrettskrets, kan med stor glede invitere til idrettsleiren "Sommerens drøm". Leiren arrangeres 23.-27. juni 2019 på Hove leir- og friluftssenter på Tromøya ved Arendal. Her skal vi trene, øve og ha mye moro. Du har til vanlig 2-3 økter hovedaktivitet og 1-2 økter tilleggsaktiviteter hver dag! Det legges opp til triatlonspesifikk trening i tillegg til mye annen moro aktivitet som turneringer, underholdning, disko, konsert, skumparty, bading og annen gøyal galskap.

Vi lager en stor teltcamp og sover i telt. Leiravgiften dekker alle kostnader inkl. tre daglige måltider og frukt. Det vil være kiosk i leiren med salg av brus, is, mat, godteri, frukt m.m. Dra med deg venner og kjente på leir. Og kjenner du ingen som skal dra... bli med likevel. Vi garanterer at du finner noen å ha det gøy sammen med. Alle idretter tilpasses nybegynnere og viderekommende.

Trygghet, nærhet og organisering

Idrettsleiren har en leirledelse bestående av 20 erfarne leirledere. Sammen med instruktørene, gjøre de sitt ytterste for at ditt barn skal trives og føle seg trygge. Instruktørene er primært trenere/ ledere i alderen 18-35 år, med solid idrettserfaring. Idrettsleiren har lange tradisjoner med godt opparbeidede rutiner.

Deltakerne deles i grupper og får faste instruktører å forholde seg til gjennom hele leiren. Leirledelsen har definerte roller, slik at foresatte enkelt kan få tak på rette ansvarlig. Du vil bl.a. finne “leirsjef” , “nattevaktansvarlig”, “instruktøransvarlig”, “førstehjelpsansvarlig”, “kontoransvarlig”, “campansvarlig” m.fl. på området til en hver tid. Det er også flere ledere og trenere fra Norges Triatlonforbund tilstede under hele samlingen.

Velkommen til en uforglemmelig sommerleir :)

Unge trenere

Er du mellom 15 og 18 år og nysgjerrig på hvordan det er å være trener ?
På denne leiren vil du kunne få mulighet til å få et innblikk i akkurat dette. Bli med på Idrettsledelse og få kunnskap og kompetanse om hvordan lede en gruppe, lag eller team.

Det du lærer får du praktisert ila uken. Når uken er omme vil du få overlevert/tilsendt et diplom som sier at du har gjennomført NIF`s Aktivitetslederkurs for barn og unge.

OBS! Kun 10 plasser.

Velkommen til treningssamling

Vi inviterer klubber og individuelle utøvere til treningssamling i Altea i Spania. Du kan velge å reise enten før eller etter påske; 6. – 13. april eller 21. – 28. april. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.

Påskesamling

En samling med mye sosial tid og mye trening for unge triatleter.

Sosial ungdomssamling 15+

Denne samlingen er for de «eldre unge», de over 15 som ønsker seg et godt treningsutbytte uansett nivå. Både sosialt samvær og treningsutbytte vil vektlegges, og planen er å avslutte samlingen med TriQuart.

Testsamling (november)

Denne samlingen er for utøvere i alderen 15 til 22 år med ambisjoner om å komme med på landslaget. Dette blir en to dagers samling hvor tester er i fokus. Påmeldingen åpner snart.

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).