Trener 1 - Triatlon Del 1

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter.
Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å:
Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø
Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper
Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter
Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått.
Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.

Deltakeren må minimum fylle 16 år det året kurset starter.

For å få autorisasjon som Trener 1 må deltakerne ha:

• Oppnådd gitte kompetansemål - Hva kan du gjøre med det du nå kan ?
  • Deltatt på minimum 80% av undervisningen
  • Gjennomført praksis
  • Bestått eventuelle innleveringer

Bli Stasjonær vakt på triatlon arrangement

Etter opplæringen skal vaktene ha oppnådd god trafikkforståelse slik at de ivaretar trafikksikkerheten på en forsvarlig måte. De stasjonære og mobile vaktene skal kunne utføre sikker trafikkregulering slik at ulykker og uhell unngås.

Aktivitetslederkurs i Stavanger

Aktivitetslederkurset er utviklet for at trenere som skal formidle trening til barn og unge mellom 6 og 18 år skal være trygge i rollen. Aktivitetslederkurset er opprettet med tanke på Triatlonskolen. Kurset retter seg spesielt mot de som ikke har triatlontrenerkompetanse fra før, eller har trenerkompetanse mest rettet mot veiledning av voksne.

Aktivitetslederkurs i Bergen

Aktivitetslederkurs i Oslo