Vi inviterer klubber og individuelle utøvere til treningssamling i Altea i Spania. Du kan velge å reise enten før eller etter påske; 6. – 13. april eller 21. – 28. april. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Turen er lagt opp for utøvere fra 18 år og oppover.

Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.  Her er et tidlig utkast til øktplan

Bruk treningssamlingen som klubbtur

Vi inviterer klubber til å gjøre bruk av denne samlingen som sin klubbtur. Klubber som deltar på treningssamlingen med oss, har anledning til å bruke møterom på hotellet for eget opplegg. Klubben avgjør hvor mye tid som tilbringes med eget opplegg. Ta en prat med Frank Pedersen eller Kristian Rød for å planlegge klubbturen.

Firestjerners sportshotell i sentrum av Altea

Hotellet Cap Negret er tilrettelagt for syklister, med Cap Negret Bike Zone, med mekkestasjon og hvor både sykkel og sykkeltøy kan vaskes, og sykkelen kan låses inn. Buffet passer også godt til de som skal trene mye! På hotellet finnes utendørsbasseng og treningsstudio. Tilgang til stranden er via en liten trapp. Hotellet ble renovert i 2018.

Gjennomtenkt program med tid for det sosiale, med gode trenere som leder øktene

Vi vil at hver enkelt skal ha mest mulig ut av samlingen, ut i fra egne premisser. Derfor har vi lagt opp til et fleksibelt program. På alle nivåer er det mange muligheter til å bli kjent med Altea og naturområdet rundt byen.

Det legges også opp til mye tid for å bli kjent med andre deltakere. Alle bor på samme hotell med fullpensjon, og vi setter av god tid til måltider.  I tillegg etablerer vi vår velkjente TriLounge, et samlingssted for samtale og informasjon.

Samtidig vil trenerne hjelpe alle med å tøye litt på egne grenser, og det vil være masse anledninger til å pushe seg selv. Tid til å lære mer om trening og ernæring blir det også.

Sykling i vakker natur, med mange høydemetre (om du vil)

Distansene i planen er veiledende, og kan endres etter utøveres behov og ønsker. Fart avklares på forhånd, slik at alle kan gjennomføre hele uken med godt utbytte. På de lange turene er det rom for pauser underveis. Langs rutene er det masse koselige stoppesteder. Med unntak av 500 meter nede i byen, er også sykkelrutene rolige veier i fjellområdet rundt byen. Befolkningen her er godt vant til å gi plass til syklister langs veiene, siden det er mye sykkelturisme her.

Teknikk vektlegges på svømmingen

Svømmingen gjennomføres i et 25-meters anlegg i gangavstand til hotellet, eller i sjøen dersom været tillater det. Vi har fremragende trenere som gir gode tilbakemeldinger på teknikken og gir innspill på hva hver enkelt bør jobbe med for å bli mer effektive i vannet.

Overgangsøkter, intervalltrening, gåtur i fjellet – eller hva med yoga?

Målet er at du skal ha det kjempegøy og lære mest mulig samtidig som du får gjennomført flere kvalitetsøkter. Det varierte programmet inkluderer løpe- og sykleteknikk, overgangsøkt mellom sykling og løp, og på dagen satt av for lettere trening er det mulig å gå en tur i fjellet. Er du stiv og støl, frister kanskje spa eller yoga?

Ta kontakt med oss dersom du lurer på om dette passer deg/din klubb.

Pris pr. person:

Treningssamling i enkeltrom fullpensjon               kr. 7 990,-

Treningssamling i dobbeltrom fullpensjon            kr. 6 600,-

Prisene er uten fly. Transport tur/retur Alicante flyplass er inkludert.

Samme priser gjelder for begge ukene.

Påmelding for 6/4 – 13/4 og ytterligere informasjon

Påmelding for 21/4 – 28/4 og ytterligere informasjon

• Dato
  • Påmelding
Legg til i kalender

Jentesamling

Som i fjor, organiseres en treningssamling kun for jenter. Samlingen vil være over en helg. Her skal alle jenter få utviklet og utfordret seg på sitt nivå. Samtidig får jenter en felles møtearena og mulighet til å diskutere temaer og ha det sosialt sammen. Samlingen blir for de som er mellom 12 og 22 år. På treningsøktene deles det opp i grupper slik at alle kan oppleve å tøye litt på egne grenser. Endelig dato og sted bekreftes senere. Påmelding åpnes snart.

Testsamling

Denne samlingen er for utøvere i alderen 15 til 22 år med ambisjoner om å komme med på landslaget. Dette blir en to dagers samling hvor tester er i fokus. Les mer om tester og krav for landslagsuttak. Påmeldingen åpner tidlig 2019.

Påskesamling

En samling med mye sosial tid og mye trening for unge triatleter.

Sommerens drøm

En sosial treningssamling med hovedfokus rundt fellesskap, mestring og begeistring, for erfarne og nye utøvere mellom 11 og 18 år på Hove 23. til 27. juni. Her vil det også bli mulig for unge i alderen 15+ kan delta på et trenerprogram der de vil stå igjen med et kursbevis.

Sosial ungdomssamling 15+

Denne samlingen er for de «eldre unge», de over 15 som ønsker seg et godt treningsutbytte uansett nivå. Både sosialt samvær og treningsutbytte vil vektlegges, og planen er å avslutte samlingen med TriQuart.

Testsamling (november)

Denne samlingen er for utøvere i alderen 15 til 22 år med ambisjoner om å komme med på landslaget. Dette blir en to dagers samling hvor tester er i fokus. Påmeldingen åpner i 2019.

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).