Hove Tri 2020 blir flyttet til lørdag 5. september

Arendal Triathlon har bestemt at Hove Tri 2020 arrangeres lørdag 5. september. Det blir et enklere arrangement enn tidligere planlagt. Både fredagens skoletriatlon fredagen og stafettene søndag utgår, men vi tar sikte på et tradisjonelt arrangement med både kort og lang løype lørdagen, slik vi ha gjort hvert år siden 2009. Det blir også supersprint.

Norgesmesterskapet, som vi er vertskap for i år, vil bli tatt opp til vurdering i arrangementsutvalget i NTF i løpet av den kommende uka.

Uansett - nå håper vi på "sesongstart" på Hove, både for elite og mosjon.

Gjennomføringen skjer selvfølgelig under forutsetning at dagens korona-restriksjoner, som i dag ble satt gjeldende fram til 1. september, ikke blir ytterligere forlenget.

Sørlandets vakreste utfordring

Svøm i vår idylliske skjærgård.....sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype.....løp på myk skogbunn med utsikt over havet.....

Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal.

Det er ingen krav at du er “proff” eller at du har vært med i noen form for triatlon tidligere. Det viktigste er å ha det gøy sammen med andre, mosjonere og kanskje å slå naboen

Påmeldingen her

Sørlandets vakreste utfordring

Sprint 500m 20km 5km
Normal 1500m 40km 10km
Supersprint 375m 10km 2,5km
Tilpasset barn 25m 400m 100m
  • Dato
Legg til i kalender

AVLYST: Finnskogen - det sjarmerende triatlon

Finnskogen Triatlon er et koselig triatlon for de fleste nivåer. Er du en erfaren triatlet, eller vurderer å prøve triatlon for første gang, er Finnskogen Triatlon perfekt for deg!

UTSATT TIL 2021 Zalaris Norseman Xtreme Triathlon

Siden starten i 2003 har Norseman Xtreme Triathlon bygget sin egen nisje i triatlonsporten. Norseman har helt siden starten beholdt sin enkle form. Fokus på utøvere, natur og lokalsamfunn har gjordt Norseman til en konkurranse som tiltrekker seg deltagere fra hele verden. 2020 utgaven som vil ha 250 utøvere til start hadde over 4300 søkere fra 84 land.

AVLYST: EM sprint 2020

Malmø er årets vert for EM i sprint. Mesterskapet vil inkludere elite, agegroupere og para utøvere. Kort reisevei gjør dette til et attraktivt arrangement for Team AgeGroup Norway utøvere. Se https://www.malmo2020.com/ for mer informasjon. Påmelding kommer senere.

An unforgettable experience in the footsteps of Vikings

In the unique surroundings of the Lofoten Islands we are giving you the opportunity to truly feel alive. It will be hard. It will be tough. It will be amazing. We promise you an unforgettable experience in the footsteps of Vikings. Week 11 – 22 – 33. Mark your calendar for years to come! DATES FOR 2020: LOFOTEN SKIMO – 13. -14. MARCH LOFOTEN ULTRA-TRAIL® – 28. – 31. MAY LOFOTEN TRIATHLON – 13. – 16. AUGUST

AVLYST: Opplev naturen i Numedal

Svømming i friske Norefjorden på 1500m, en kort transportetappe til T1. Stigning 20m. Vi håper på temperaturer rundt 16°. Sykkeletappen går langs fv40 fra Norefjord VGS til Uvdal Skisenter på asfalt utenom de siste 500m på grusvei. Stigning 400m. Løpeetappen starter med 7 flate km på grusvei før man avslutter opp skibakken på gress og stein de siste 3km. Stigning 40mm.

Idylliske Åsane med rask løype

Svømming i vann, rask men teknisk sykkeløype - flat rundløype med noen svinger. Løp på grusvei rundt vannet.

AVLYST: Triatlon med "feelgood" stemning i hjertet av Son

Soon Triathlonklubb inviterer DEG til tryathlonfest i triatlonbygda Son Påmelding åpner i februar Følg med på vår fb side

AVLYST! Trondheim Triatlon 2020

Trondheim triatlon er et årvisst fyrtårn for triatlon nordafjells. Arrangementet passer for alle som trener allsidig, og vil sette seg et spektakulært mål for sommeren. Deltagerne gjennomfører en vakker reise i og rundt Trondheim. Etter å ha blitt skysset ut med båt til Munkholmen, går svømmeetappen inn fra holmen til landgang midt blant tilhengerskaren i Ilsvika. Sykkeletappen fører deltagerne ut til Byneset langs fjæresteinene i Trondheimsfjorden. Løpeetappen går inn i byen langs Nidelva, rundt Kristiansten festning, og til målgang i Ilsvika. Ta gjerne turen rundt på sidene her, kikk på løypa, på beretninger og film fra tidligere år, og finn ut hva dette dreier seg om. Tar du utfordringen?

Bli med til EM Normal i Tartu - Estland 28.-30. august

Svøm i elven Emajõgi og opplev den europeiske kulturhovedstaden i 2024 på sykkel og til fots. Løpetraseen er gjennom sentrum av byen.

Triatlon i flotte omgivelser ved Telemarkskanalen

Et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved Telemarkskanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark. Sekretariat og premieutdeling i Lunde sluseamfi. Arr. IL Skade, Lunde Vandrerhjem og Telemark Kanalcamping

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig i et idyllisk område uten forstyrrende biltrafikk. Arenaen har en 2,5km asfaltert løype som vi skal bruke til sykkel. Løping på blandet underlag inne i eller rett på utsiden av arenaen. Svømming i Steinbruvannet som er et idyllisk badevann. Publikum vil kunne følge mye av løpet og arenahuset med kafeteria vil være samlingspunktet. Vi ønsker å ha fokus på barn, ungdom og junior i stevnet men også mosjonister, age group og elite får et godt tilbud på sprintdistansen. Triatlon=Ren idrett

NM i naturskjønne omgivelser i Øygarden

Coastman kjøres i naturskjønne omgivelser i Øygarden 40 min utenfor Bergen.Svømming i skjermede omgivelser på Tjeldstø havn. Hurtig sykkelløype med runde på 45 km også tidligere brukt til NM og VM. 10,5 km rask og oversiktlig løpeløype i inspirerende omgivelser. Øygarden ligger 0 til 40 m over havet så her er det flatt og med storslått utsyn

Svøm inne og start ute med jaktstart

Svømmingen foregår innendørs på Pirbadet, og det svømmes i 50m-baner. Basert på tiden fra svømmingen blir det jaktstart på syklingen. Valg mellom landeveisykkel og annen sykkel. Etappen går tur/retur Ilsvika-Flakk, og er ca 19 km. Løpeetappen går over to runder og foregår i Ilsvika-området. Løpsetappen er på ca. 4.5 km.

Stavanger Triatlon har plass til alle!

Stavanger Triathlon skal være et lavterskel arrangement som passer perfekt både for nybegynnere som vil prøve triathlon for første gang, og for erfarne triatleter som er i oppkjøring til større konkurranser. Stavanger Triathlon har plass til alle!

Vestlandets vakreste sprinttriatlon!

Et skikkelig "Feel-good" arrangement ved Ulvenvatnet like syd for Bergen. Vanntemperatur er som regel ca 18 grader, og været er som regel pent! Lett kupert sykkelløype, og ganske flat løpedel. Fin sesongavslutning for mange triatleter. Et supert arrangement for barn og ungdom (og voksne) som vil prøve triatlon for første gang. Selveste Kristian Blummenfelt debuterte her på Os Triathlon. Barnefamilier bruker hele dagen på stevnet med gøye aktiviteter og picknik. Premier til alle barn :-)