Stavanger Triathlon er et årlig Sprint & OL-distanse triathlon som arrangeres av Stavanger Triathlonklubb. Løpet har start og mål ved Store Stokkavatnet i Stavanger med sykkelløype som går nordover til Randaberg og Tungenes på veier med lite trafikk.

Løpeløypa går i vakre og rolige omgivelser langs Stokkavatnet.

Stavanger Triathlon skal være et lavterskel arrangement som passer perfekt både for nybegynnere som vil prøve triathlon for første gang, og for erfarne triatleter som er i oppkjøring til større konkurranser.

Stavanger Triathlon har plass til alle!

Forventet vanntemperatur 17-19 grader -Start fra strand. -Landgang på brygge -200m løp fra skiftesone til sykkelstart. -Sykkelløype på asfalt på lite trafikkert veg. -Løp på gruset turvei langs Stokkavatnet.

Sprint 750m 20km 5km
Normal 1500m 40km 10km
  • Dato
Legg til i kalender

Sørlandets vakreste utfordring

Svøm i vår idylliske skjærgård.....sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype.....løp på myk skogbunn med utsikt over havet..... Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal. Det er ingen krav at du er “proff” eller at du har vært med i noen form for triatlon tidligere. Det viktigste er å ha det gøy sammen med andre, mosjonere og kanskje å slå naboen.

NM i naturskjønne omgivelser i Øygarden

Coastman kjøres i naturskjønne omgivelser i Øygarden 40 min utenfor Bergen.Svømming i skjermede omgivelser på Tjeldstø havn. Hurtig sykkelløype med runde på 45 km også tidligere brukt til NM og VM. 10,5 km rask og oversiktlig løpeløype i inspirerende omgivelser. Øygarden ligger 0 til 40 m over havet så her er det flatt og med storslått utsyn