En samling som er tilpasset alle voksne triatleter

Vi inviterer klubber og individuelle utøvere til treningssamling i Altea i Spania. I 2020 arrangeres treningsleiren slik: uke 1: 18. – 25. april. Uke 2: 25.april – 2. mai. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Turen er lagt opp for utøvere fra 18 år og oppover.

Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.

Her kan du ta en titt på treningsplanene:

Overordnet plan

Grønn gruppe - for nybegynnere og de som ønsker ikke full så hard uke

Sort gruppe - for viderekomne og de som ønsker en hard uke.

Det er mulig å bytte treningsøkter mellom gruppene i løpet av uken.

Bruk treningssamlingen som klubbtur

Vi inviterer klubber til å gjøre bruk av denne samlingen som sin klubbtur. Klubber som deltar på treningssamlingen med oss, har anledning til å bruke møterom på hotellet for eget opplegg. Klubben avgjør hvor mye tid som tilbringes med eget opplegg. Ta en prat med Frank Pedersen eller Kristian Rød for å planlegge klubbturen.

Firestjerners sportshotell i sentrum av Altea

Hotellet Cap Negret er tilrettelagt for syklister, med Cap Negret Bike Zone, med mekkestasjon og hvor både sykkel og sykkeltøy kan vaskes, og sykkelen kan låses inn. Buffet passer også godt til de som skal trene mye! På hotellet finnes utendørsbasseng og treningsstudio. Tilgang til stranden er via en liten trapp. Hotellet ble renovert i 2018.

Gjennomtenkt program med tid for det sosiale, med gode trenere som leder øktene

Vi vil at hver enkelt skal ha mest mulig ut av samlingen, ut i fra egne premisser. Derfor har vi lagt opp til et fleksibelt program. På alle nivåer er det mange muligheter til å bli kjent med Altea og naturområdet rundt byen.

Det legges også opp til mye tid for å bli kjent med andre deltakere. Alle bor på samme hotell med fullpensjon, og vi setter av god tid til måltider.  I tillegg etablerer vi vår velkjente TriLounge, et samlingssted for samtale og informasjon.

Samtidig vil trenerne hjelpe alle med å tøye litt på egne grenser, og det vil være masse anledninger til å pushe seg selv. Tid til å lære mer om trening og ernæring blir det også.

Sykling i vakker natur, med mange høydemetre (om du vil)

Distansene i planen er veiledende, og kan endres etter utøveres behov og ønsker. Fart avklares på forhånd, slik at alle kan gjennomføre hele uken med godt utbytte. På de lange turene er det rom for pauser underveis. Langs rutene er det masse koselige stoppesteder. Med unntak av 500 meter nede i byen, er også sykkelrutene rolige veier i fjellområdet rundt byen. Befolkningen her er godt vant til å gi plass til syklister langs veiene, siden det er mye sykkelturisme her.

Teknikk vektlegges på svømmingen

Svømmingen gjennomføres i et 25-meters anlegg i gangavstand til hotellet, eller i sjøen dersom været tillater det. Vi har fremragende trenere som gir gode tilbakemeldinger på teknikken og gir innspill på hva hver enkelt bør jobbe med for å bli mer effektive i vannet.

Overgangsøkter, intervalltrening, gåtur i fjellet – eller hva med yoga?

Målet er at du skal ha det kjempegøy og lære mest mulig samtidig som du får gjennomført flere kvalitetsøkter. Det varierte programmet inkluderer løpe- og sykleteknikk, overgangsøkt mellom sykling og løp, og på dagen satt av for lettere trening er det mulig å gå en tur i fjellet. Er du stiv og støl, frister kanskje spa eller yoga?

Tilbakemeldinger fra 2019 samlingene:

"Super leir, gode trenere, treninger, mengde, mat, hotell :) "

"Selvsagt lager alle de bra folkene en treffer en god samling bare det, men dere som ledere var så samkjørte, dette var så godt planlagt, og dere har fått med gode inspirerende trenere. Helt tipp topp dette her!"

"Det var en super opplevelse på alle fronter, og det ble spesielt bra siden gruppa var så variert på nivå, erfaring, alder og kjønn"
"En helt super gjeng! OG ikke minst ble dette en herlig uke takket være dere som arrangerte, jeg føler meg priviligert som fikk være med og gleder meg til neste gang"
"Takknemmelig for at det ble lagt til rette for alle nivåer. Flinke trenere. Det best velorganiserte treningssamlingen jeg noensinne har vært på"

Ta kontakt med oss dersom du lurer på om dette passer deg/din klubb.

Pris pr. person:

Treningssamling i enkeltrom fullpensjon               kr. 8 900,-

Treningssamling i dobbeltrom fullpensjon            kr. 7 600,-

Prisene er uten fly. Transport tur/retur Alicante flyplass er inkludert.

Samme priser gjelder for begge ukene.

Påmelding for 18/4 – 25/4 og ytterligere informasjon

Påmelding for 25/4 – 2/5 og ytterligere informasjon

Samlingen oppsummert

Syklemulighetene er varierte

• Dato
  • Påmelding
Legg til i kalender

Konkurrer i spektakulære omgivelser under Trollveggen Triatlon

Lørdag 10. juli 2021 kan du svømme i idylliske Åndalsnes, sykle opp Trollstigen og bestige fjell i Reinheimen nasjonalpark og Trollstigen landskapsvernområde.

Trondheim Triatlonklubb arrangerer TrønderTri og Norgescup

TrønderTri vil foregå på Orkanger ca 40 km syd for Trondheim. TrønderTri gjennomføres, med følgende distansene: •Supersprint for ungdom, 13-16, (draft legal) • Norgescup Sprint for junior, voksen og elite, fra 17 år (draft legal) •Normaldistanse/olympisk distanse for Age Groupe (fra 20 år) og mosjonsklasse (no-draft) Konkurransene gjennomføres i uteområdet tilknyttet Orklandbadet. Løypa og skiftesone vil være vil være publikumsnær og naturlig avgrenset fra trafikk, sykkelløype på stengt vei. Det er gode muligheter for overnatting på Orkanger, det er gratis parkering og dirkete bussforbindelser fra Trondheim og Værnes flyplass.

Zalaris Norseman Xtreme Triathlon

Siden starten i 2003 har Norseman Xtreme Triathlon bygget sin egen nisje i triatlonsporten. Norseman har helt siden starten beholdt sin enkle form. Fokus på utøvere, natur og lokalsamfunn har gjordt Norseman til en konkurranse som tiltrekker seg deltagere fra hele verden. 2020 utgaven som vil ha 250 utøvere til start hadde over 4300 søkere fra 84 land.

Delta på Hof toppers og du får en fantastisk tur

En av tidligere års deltagere har beskrevet Hof Toppers Duatlon 8 topper på følgende måte: "Hof toppers er den perfekte utfordringen for deg som liker å sykle, liker å løpe, liker å teste kroppen. Med tøffe bakker både opp og ned står utfordringene i kø. Klarer jeg å holde krampa borte? Kommer jeg til å orke den neste toppen? Dette er bare to av spørsmålene som melder seg underveis. Svaret er som oftest nei på det første, og ja på det andre. Konkurransen byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, men vi må ærlig innrømme at vi ikke får med oss all verden av dette på slutten når melkesyra bobler i lårene. Gjennomfør du Hof toppers, og du er garantert et minne for livet."

Unikt triatlon

Axtri er et unikt triatlonstevne og består av følgende tre deler: 1,9 km svømming i Aurlandsfjorden, 94 km sykling over Aurlandsfjellet til Erdal, og samme vei tilbake, og til slutt 21 km løping fra enden av Vassbygdivannet opp Aurlandsdalen med mål på Østerbø. Arrangementet er uten tvil et av de flotteste og sannsynligvis hardeste i verden av sitt slag.

Oslo Triatlon

Oslo Triatlon er som Norges eldste og største triatlonstevne blitt en bauta innen triatlonsporten. Velkommen til oss!

Lofoten + triatlon = naturopplevelse og stemning

Lofoten Triatlon er en naturopplevelse du ikke vil finne maken til i noe annet triatlon. Løpet arrangeres hvert år i uke 33 og har distanser fra Olympisk til Extreme i tillegg til barnetriatlon. Det er fokus på god stemning og trygge rammer for utøverne i storslått natur. Velkommen til triatlonfest i Lofoten.  Les mer på www.thearctictriple.com

Feelgood Triatlon i Soon

Det er et bredde arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen. Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for ditt sprint triathlon. Eller Tryathlon som vi kaller det og med målgang med stor ståhei i Glenneparken. Dette blir en en utmerket mulighet til å teste ut triathlon for første gang. Her er alle nivå like bra!

Coastman Norway i idylliske omgivelser på Tjeldstø i Øygarden

Coastman er NM langdistanse arrangør i år (1900/90/21 )Svømming foregår i rundløype i skjermede omgivelser på Tjeldstø Havn. Vanntemperatur vanligvis rundt 16 grader. Vi har en rask flat sykkelløype med runde på 45 KM. Det er ca 300 høydemeter pr runde. Det er breie oversiktlige veier med god asfalt. Løping er 10,5 km runde på gangvei. Flat rask runde på godt dekke. Ca 70 høydemeter pr runde. Alle aktivitetene i storslåtte omgivelser med vidt utsyn og god plass

Opplev Telemarkskanalen og bli med på Lunde Triatlon

Lunde Triathlon 2021 et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark.

Lillomarka Arena Triatlon

Velkommen til en fartsfylt dag i nye Lillomarka Arena. Vi tar rulleskiløypa i bruk og kan tilby helt stengt løype med masse teknisk sykling. Svømming i flotte badevann og løping i varierte løyper i Grorudalens mest brukte fritidsområde. Alt kompakt og veldig publikumsvennlig. Påmelding åpner snart

Vestlandets vakreste sprinttriatlon!

Et skikkelig "Feel-good" arrangement ved Ulvenvatnet like syd for Bergen. Vanntemperatur er som regel ca 18 grader, og været er som regel pent! Lett kupert sykkelløype, og ganske flat løpedel. Fin sesongavslutning for mange triatleter. Et supert arrangement for barn og ungdom (og voksne) som vil prøve triatlon for første gang. Selveste Kristian Blummenfelt debuterte her på Os Triathlon. Barnefamilier bruker hele dagen på stevnet med gøye aktiviteter og picknik. Premier til alle barn :-)