Dette er en triatlon med distanse: 1,9km - 90km - 21,1km.

Start går fra stranden i Gansvika, der vi svømmer rundt ei bøye i vika, så ut sundet, rundt øya (Tjuvholmen) og tilbake til stranden (1,9km).T1 og T2 er plassert på plenen i Gansvika, der alt av utstyr blir plassert før start. T1/T2 vil i år som i fjor bli passet på slik at utstyret ligger trygt mens man konkurrerer.

Videre går syklinga utover mot Trøgstad der vi vender ved 22,5km og tilbake samme vei til Gansvika. Vi vender der på Fetveien og sykler denne traseen to ganger før vi sykler ned til gansvika der T2 er. (90km).

Derfra går løpinga østover og oppover Holtedalsveien på grus før vi er tilbake på asfalt (Hølandsveien) noen hundre meter. Løpetraseen tar den nye gangveien over jordet og kommer opp ved Meieriveien. Vi krysser der Rv 22 og løper opp Meieriveien til den møter Kinnveien. Derfra går løypa som vanlig ned mot Gansvika igjen. Denne løpes to ganger og er på 10,5km. Målgang blir da i Gansvika. (21,1km).

Løypa skal bli godt merket og bør ikke by på navigasjonsproblemer. Vi har satt opp en drikkestasjon ved runding på sykkel ved 45 km. Den vil også være tilgjengelig på løpedel i tillegg til en drikkestasjon etter ca. 6km og 16km.På drikkestasjonene vil det være vann og saft og litt banan. Det vil da være drikke ved 1km, 6km, 11km og 16km på løpedelen og i mål.

Det er påbudt med våtdrakt på svømminga. Det er også påbudt med hjelm på syklinga. Tri-styre og/eller temposykkel er lov. Non-drafting regler (12 m avstand) på sykkel delen. Syklingen skal gjennomføres i henhold til trafikkreglene, da trafikken går som normalt mens konkurransen avvikles (høyre side av veien).

Løping skal skje på venstre side av veien. Alle bes om å parkere ved Dalen skole og sykle/trille ned til Gansvika grunnet lite parkering der. Det er bare 1,5km nedoverbakke til Gansvika. Etter målgang må man etter hvert også prøve å karre seg opp til skolen igjen der bilen venter.

Tidtagning er ordnet og påmelding må gjøres via link som etter hvert blir tilgjengelig her 🙂Dette er en konkurranse for alle som vil prøve en litt lengere triatlon, men ikke vil ta full distanse.

Starten går kl 9.00 i Gansvika og siste målpassering før kl 18.00.Dette vil si en maxtid på 9 timer. Halv-fet mannskapet er tilstede fra kl 8.00, og oppfordrer alle til å være ute i god tid, slik at registrering og utdeling av startnumre og chiper blir gjort i god til før start.

Nå er det bare å legge seg i hardtrening!! 🙂Startkontingenten i år er satt til 400kr. Dette er for å dekke opp for startnummer, finisherskjorte, tidtakning og badehetter. Deltakere vil få halv-fet badehette, og finisher-skjorter til de som fullfører:)Førstepremie er som alltid ei halv kasse heimelaga øl:)

Halvdistanse 1900m 90km 21km

Bryne Tri 2022

BryneTri arrangeres på Bryne I Rogaland. Svømming og skiftesoner ved Eivindsholstjødna rett utenfor sentrum, og løpedelen samt målområde på torget i Bryne sentrum.

Stavanger Triatlon

Stavanger Triatlon ble første gang arrangert i 2012 og har siden vært avviklet årlig, Stavanger Triatlonklubb, en av landets eldste klubber, er stolt arrangør, og så vidt vi vet er vi den eneste triathlonkonkurransen med start og mål i Stavanger. Det konkurreres i Sprint & OL/normal-distanse. Stavanger Triatlon har plass til alle!

Østfold Triatlon

Østfold Triathlon arrangeres ved Tunevannet i solbyen Sarpsborg i Østfold. Arena befinner seg på området til Husqvarna AS i Trøskenveien 36, 1708 Sarpsborg. Løypetrasèr for de enkelte disipliner er i nær tilknytning til området i, og rundt Tunevannet.

Konkurrer i spektakulære omgivelser under Trollveggen Triatlon

Lørdag 9. juli 2022 kan du svømme i idylliske Åndalsnes, sykle opp Trollstigen og bestige fjell i Reinheimen nasjonalpark og Trollstigen landskapsvernområde.

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 30. juli - 31. juli. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.