I 2022 har vi gleden av å invitere til en ny triatlonfest på Orkanger. Det vil bli Norgesmesterskap i sprint for Junior, elite og age group, samt Norges cup supersprint (13 – 17 år) og Norges cup sprint for junior.

I tillegg vil det være mulighet til å gjennomføre mosjonskonkurranse på sprint og olympisk distanse. Arrangementet er naturlig tilknyttet fasiliteter i Orklandbadet, idrettshall mm, det vil være gode parkeringsfasiliteter i umiddelbar nærhet. Løypa og skiftesone vil være vil være publikumsnær og naturlig avgrenset fra trafikk.

Svømmearenaen i Vannspeilet (saltvann) er oversiktlig og godt avskjermet fra fjorden, deltakere vil maksimalt være 150 m fra land til enhver tid. Svømmeløypen er delt opp med australian exit og det svømmes 2 runder i løypa. Det forventes en vanntemperatur på mellom 15 – 19 grader.

Sykkelløype supersprint og sprint legges til stengt kommunal-/ fylkesvei, hvor det vil være få hindringer og god oversikt gjennom sving mm. Det sykles runder på løypen og deltakerne vil maksimalt være ca 2 km fra skiftesonen. Sykkelløype olympisk distanse vil ha samme utgangspunkt og forlenges 7,5 km i retning Trondheim. Løpeløypen for alle distanser foregår på grus sti rundt Vannspeilet og rundevis.

For å kunne delta på NM og NC må du være medlem av triatlonklubb og ha løst helårslisens. Du kan delta på mosjon sprint/ olympisk uten å være medlem av en triatlonklubb, men du må betale engangslisens.

Supersprint 375m 10km 2,5km
Sprint 750m 20km 5km
Normal 1500m 40km 10km
  • Dato
Legg til i kalender

Feelgood Triatlon i Soon

Det er et bredde arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen. Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for ditt sprint triathlon. Eller Tryathlon som vi kaller det og med målgang med stor ståhei i Glenneparken. Dette blir en en utmerket mulighet til å teste ut triathlon for første gang. Her er alle nivå like bra!

Opplev Telemarkskanalen og bli med på Lunde Triatlon

Lunde Triathlon 2022 et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark.

Ungdomscup med finale i WC løypa

Før World Cup stevnet i Bergen arrangerer vi Ungdomscup med finale i samme trase. De svømmer 375 meter. Vender halvveis ift elite. Det svømmes i ByfjordenSykler 10 km. To runder i elite trasé. Stengt vei med asfalt og noe brostein. Tekniske partierLøper 2,5 km. En runde i elite trasé. Flat løype

Klubbmesterskap 3. september i Kvaløyvågen

Klubbmesterskap i Kvaløyvågen 3. september. Tromsø Triathlonklubb Distanse: Sprint Påmelding via Spond.

Vestlandets vakreste sprinttriatlon!

Et skikkelig "Feel-good" arrangement ved Ulvenvatnet like syd for Bergen. Vanntemperatur er som regel ca 18 grader, og været er som regel pent! Lett kupert sykkelløype, og ganske flat løpedel. Fin sesongavslutning for mange triatleter. Et supert arrangement for barn og ungdom (og voksne) som vil prøve triatlon for første gang. Selveste Kristian Blummenfelt debuterte her på Os Triathlon. Barnefamilier bruker hele dagen på stevnet med gøye aktiviteter og picknik. Premier til alle barn :-)

EM Langdistanse Almere - Nederland 10. september 2022

Bli med til NEDERLAND og delta i EM  langdistanse 10. september 2022 Program og informasjon finner du her Vi håper på et flott norsk team som sammen skaper en flott atmosfære og heier på hverandre :)