Trondheim Barnetri arrangeres av Trondheim Triatlonklubb lørdag 2. juli på Kyvannet.

Barnetri er et triatlonarrangement for barn mellom 5 og 13 år. For eldre søsken, foreldre, besteforeldre, naboer og andre arrangeres Terrengtri rett etter Barnetri.

Svømmingen i Barnetri foregår mellom to murvegger i et oppmurt "basseng" i Kyvannet. Bakken skråner utover så det går an å vasse eller svømme, avhengig av barnets ferdighetsnivå. Barn som har våtdrakt må gjerne bruke den, men det er ikke et krav. Barn som ikke er svømmedyktige kan også bruke armringer dersom de ønsker. Foreldre kan følge barnet så mye som det trenger for å føle seg trygg både på svømming, sykling og løping.

Det vil ikke være noen form for tidtaking. Barnet svømmer (evt vasser) i vanlige svømmeklær, og kommer så opp på land og inn i skiftesonen - som kanskje er noe av det artigste for barn i triatlon.

I skiftesonen hjelper foreldre eller andre barnet med litt avtørking, og på med sko, hjelm og t-skjorte hvor nummeret er festet. Hvis man ønsker å gjøre som de proffe bytter man ut lissene i joggeskoene med strikk (egne systemer for dette kan kjøpes på løpeskobutikker og andre sportsbutikker).

Dersom sykkelen henger på stativet løfter foreldrene sykkelen ned, og barnet triller sykkelen til man er utenfor skiftesonen. Så sykler barnet den distansen som er oppgitt. Det er en litt bratt bakke i starten hvor de aller minste barna kanskje må få litt hjelp, og for de større barna er det en litt bratt bakke litt senere, hvor de kanskje må gå av sykkelen og trille opp.

Når barnet er ferdig med sykkeletappen, gir de fra seg sykkelen til en funksjonær, og fortsetter på løpeetappen. Så er det bare å løpe til man kommer i mål!

Tilpasset barn 25m 400m 100m
Barneaktivitet
Terrengtriatlon

IRONMAN Sandnes 70.3

The only IRONMAN 70.3 race in Norway! Race in Sandnes, the gateway to the Fjords of Norway. Swim in Gandsfjord, ride along the North Sea coastline and run in the city centre of Sandnes

Konkurrer i spektakulære omgivelser under Trollveggen Triatlon

Lørdag 9. juli 2022 kan du svømme i idylliske Åndalsnes, sykle opp Trollstigen og bestige fjell i Reinheimen nasjonalpark og Trollstigen landskapsvernområde.

Norges mest sjarmerende triatlon?

Finnskogen Triatlon blir arrangert av Lunderseter IL, 23. juli 2022, midt i "sentrale" Finnskogen. Triatlonet er et lite og personlig triatlon som passer alle nivåer. Finnskogen Triatlon arrangeres for å skape litt liv i bygda og vi har begrenset deltagerplasser. Da er vi sikre på at alle får den servicen og opplevelsen de fortjener.

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 30. juli - 31. juli. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Trondheim Triatlonklubb arrangerer TrønderTri, NM og Norgescup

I 2022 har vi gleden av å invitere til en ny triatlonfest på Orkanger. Det vil bli Norgesmesterskap i sprint for junior, elite og age group, samt Norges cup supersprint (13 – 17 år) og Norges cup sprint for junior. I tillegg vil det være mulighet til å gjennomføre mosjonskonkurranse på sprint og olympisk distanse. Arrangementet er naturlig tilknyttet fasiliteter i Orklandbadet, idrettshall mm, det vil være gode parkeringsfasiliteter i umiddelbar nærhet. Løypa og skiftesone vil være vil være publikumsnær og naturlig avgrenset fra trafikk.

Welcome to thorXtri is an extreme full distance triathlon based in the Southwestern part of Norway.

Come and experience the fabulous Lysebotn, Lysefjord, and Stavanger area. ThorXtri is more an experience than a race as such as the goal is to challenge yourself, finishing one of the toughest and hardest one-day events on the long-distance calender.

Lofoten + triatlon = naturopplevelse og stemning

Lofoten Triatlon er en naturopplevelse du ikke vil finne maken til i noe annet triatlon. Løpet arrangeres hvert år i uke 33 og har distanser fra Olympisk til Extreme i tillegg til barnetriatlon. Det er fokus på god stemning og trygge rammer for utøverne i storslått natur. Velkommen til triatlonfest i Lofoten.  Les mer på www.thearctictriple.com

Oslo Triatlon

Oslo Triatlon er som Norges eldste og største triatlonstevne blitt en bauta innen triatlonsporten. Velkommen til oss!

EM Sprint Munchen 2022

Bli med til EM sprint i Munchen - Tyskland Vi håper på deltakere i Munchen som sammen får noen hyggelige og opplevelsesrike dager. Vårt landslag vil også delta på dette mesterskapet. Blir det nok påmeldte fra Norge vil Team Age Group Norway stille med eget støtte team for norske utøvere.

Feelgood Triatlon i Soon

Det er et bredde arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen. Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for ditt sprint triathlon. Eller Tryathlon som vi kaller det og med målgang med stor ståhei i Glenneparken. Dette blir en en utmerket mulighet til å teste ut triathlon for første gang. Her er alle nivå like bra!

Opplev Telemarkskanalen og bli med på Lunde Triatlon

Lunde Triathlon 2022 et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark.

Klubbmesterskap 3. september i Kvaløyvågen

Klubbmesterskap i Kvaløyvågen 3. september. Tromsø Triathlonklubb Distanse: Sprint Påmelding via Spond.

Vestlandets vakreste sprinttriatlon!

Et skikkelig "Feel-good" arrangement ved Ulvenvatnet like syd for Bergen. Vanntemperatur er som regel ca 18 grader, og været er som regel pent! Lett kupert sykkelløype, og ganske flat løpedel. Fin sesongavslutning for mange triatleter. Et supert arrangement for barn og ungdom (og voksne) som vil prøve triatlon for første gang. Selveste Kristian Blummenfelt debuterte her på Os Triathlon. Barnefamilier bruker hele dagen på stevnet med gøye aktiviteter og picknik. Premier til alle barn :-)

EM Langdistanse Almere - Nederland 10. september 2022

Bli med til NEDERLAND og delta i EM  langdistanse 10. september 2022 Program og informasjon finner du her Vi håper på et flott norsk team som sammen skaper en flott atmosfære og heier på hverandre :)