Sesongens viktigste konkurranse for mange

For elite betyr avslutningsløpet i VM-serien WTCS høyest mulige poeng for både sammenlagtplassering i VM og OL-kvalifisering. For U23 og agegroup er dette VM. Plassering var derfor utrolig viktig for svært mange.

Teknikk/motorikk

Her er øvelser for triatleter med mål om å utvikle forutsetninger for teknikk, samt skadeforebygging. Øvelsene er utviklet i samarbeid mellom Olympiatoppen og Senter for idrettsskadeforskning. Landslagets Jørgen Gundersen viser hvordan øvelsene skal gjennomføres.

Hva skal til for å bli en god svømmer?

Hvordan har Jørgen Gundersen klart å bli en av verdens beste svømmere i triatlon? Hvordan er teknikken hans i åpent vann og i basseng? Hva anbefaler han at agegroupere bør gjøre for å bli bedre svømmere? Og hvordan trener landslaget for å bli bedre svømmere? Dette er spørsmålene Jørgen Gundersen og landslagets svømmetrener Alexander Broberg Skeltved besvarer i denne videoen.

Trimtex leverer konkurranse- og treningstøy til NTF

Vi er glade for vårt tette samarbeid med Trimtex. Gjennom avtalen utstyrer Trimtex det norske landslaget med trenings- og konkurransetøy. I tillegg leverer Trimtex tøy til Team Agegroup Norway, norske amatører som er kvalifisert til å delta i internasjonale mesterskap.

• Surpas - the future of triathlon
  • Apollo Sports