Velkommen til informasjonssidene for barn og ungdom. Triatlon blir stadig mer populært blant barn og unge. Det er også et økende antall klubber som lager aktiviteter og konkurranser for barn og ungdom. Det er vi glade for! Her kan du lese mer om barne- og ungdomsidrett. Trenere og klubber kan finne ut om hvilke tilbud og regler som gjelder for triatlon for barn og unge.

Konkurranseregelverk for barn og ungdom

Målet med dette konkurranseregelverket er å skape et bedre arrangementstilbud for barn og ungdom i norsk triatlon.

Hvilket utstyr trenger man ha til trening?

Trenerne forventer at utøverne møter på trening med utstyr som fungerer. Det er spesielt viktig at bremser på sykkel fungerer skikkelig og at sykkelhjelmen er i god stand. En god regel er at en sykkelhjelm varer i maksimalt fem år. Test gjerne sykkelen hjemme på forhånd dersom dere er i tvil om alt er i orden. Dersom noen ikke har sykkel, våtdrakt eller annet utstyr så kan klubben hjelpe dere med å finne fram til utstyr som er hensiktsmessig for utøveren. Triatlonutstyr trenger ikke å være dyrt og det finner mye brukt utstyr som er i god stand. Vi vil også forvente at kostbart utstyr ikke er et stort samtaleemne i gruppen under treningene.

Utstyr

Idrettsleiren Sommerens drøm

Norges Triatlonforbund og Aust-Agder Idrettskrets kan med stor glede invitere til Idrettsleir 23.-27. juni 2020. Leiren arrangeres på Hove leir,- og friluftssenter på Tromøya ved Arendal. Her skal vi trene, øve og ha mye moro. Du har til vanlig 2-3 økter hovedaktivitet og 1-2 økter bi-aktivitet hver dag! Det legges opp til triatlonspesifikk trening i tillegg til mye annen moro aktivitet som turneringer, underholdning, disko, konsert, skumparty, bading og annet gøy. Vi lager en stor teltcamp og sover i telt. Leiravgiften dekker alle kostnader inkl. tre daglige måltider og frukt. Det vil være kiosk i leiren med salg av brus, is, mat, godteri, frukt m.m. Dra med deg venner og kjente på leir. Og kjenner du ingen som skal dra... bli med likevel. Vi garanterer at du finner noen å ha det gøy sammen med. Aktivitet tilpasses både nybegynnere og viderekommende.

Lyst til å prøve et lavterskel triatlon i trygge og flotte omgivelser? Meld deg på Tønsbergdysten

Tønsberg Triatlonklubb inviterer til triathlon sprint på byens fineste strand: 750 m svøm i firkantbane på stranda, 20 km sykling til Åsgårdstrand og retur 5 km løp tur-retur Vallø.

Triatlonfest på Jæren

Bli med til åpning av Triatlonsesongen på Bryne i 2020. Vi lover flat sykkeløype i flott Jær-landskap, Løpeløype i sentrum gjennom byparken vår med målgang på torget, og på toppen av høghuset. Det blir kjempestemning både blant deltakere og publikum. Konkurransen blir åpning av norgescup for supersprint, elite og age group.

Sørlandets vakreste utfordring

Svøm i vår idylliske skjærgård.....sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype.....løp på myk skogbunn med utsikt over havet..... Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal. Det er ingen krav at du er “proff” eller at du har vært med i noen form for triatlon tidligere. Det viktigste er å ha det gøy sammen med andre, mosjonere og kanskje å slå naboen.

Triatlon i vakre Sanden i Naustdal

Sunnfjord Triatlon går av stabelen i Naustdal i Sunnfjord. Svømmeetappen går føre seg i Førdefjorden med start og overgang til skiftesone på vakre Sanden i Naustdal. Sykkelettappen strekkjer seg langs lakseelva Nausta opp gjennom Naustedalen. For vestlendingar er sykkeletappen flat, om du er frå Austlandet vil den nok kunne opplevast som kupert. Løpeetappen er ein runde i Naustdal "Sentrum" som blir sprunge 3 gonger. Løypa er flat. Målgang på Sanden i Naustdal.

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig

Lillomarka Arena triatlon blir et kompakt og publikumsvennlig i et idyllisk område uten forstyrrende biltrafikk. Arenaen har en 2,5km asfaltert løype som vi skal bruke til sykkel. Løping på blandet underlag inne i eller rett på utsiden av arenaen. Svømming i Steinbruvannet som er et idyllisk badevann. Publikum vil kunne følge mye av løpet og arenahuset med kafeteria vil være samlingspunktet. Vi ønsker å ha fokus på barn, ungdom og junior i stevnet men også mosjonister, age group og elite får et godt tilbud på sprintdistansen. Triatlon=Ren idrett

Triatlonkonkurranse for familie, venner og kollegaer

Haugesund Triatlon - en triatlonkonkurranse for familie, venner og kollegaer. Les mer på våre websider: htri.no

An unforgettable experience in the footsteps of Vikings

In the unique surroundings of the Lofoten Islands we are giving you the opportunity to truly feel alive. It will be hard. It will be tough. It will be amazing. We promise you an unforgettable experience in the footsteps of Vikings. Week 11 – 22 – 33. Mark your calendar for years to come! DATES FOR 2020: LOFOTEN SKIMO – 13. -14. MARCH LOFOTEN ULTRA-TRAIL® – 28. – 31. MAY LOFOTEN TRIATHLON – 13. – 16. AUGUST

Opplev naturen i Numedal

Svømming i friske Norefjorden på 1500m, en kort transportetappe til T1. Stigning 20m. Vi håper på temperaturer rundt 16°. Sykkeletappen går langs fv40 fra Norefjord VGS til Uvdal Skisenter på asfalt utenom de siste 500m på grusvei. Stigning 400m. Løpeetappen starter med 7 flate km på grusvei før man avslutter opp skibakken på gress og stein de siste 3km. Stigning 40mm.

Idylliske Åsane med rask løype

Svømming i vann, rask men teknisk sykkeløype - flat rundløype med noen svinger. Løp på grusvei rundt vannet.

Triatlon med "feelgood" stemning i hjertet av Son

Soon Triathlonklubb inviterer DEG til tryathlonfest i triatlonbygda Son Påmelding åpner i februar Følg med på vår fb side

Trakassering, mobbing og overgrep

Norges Triatlonforbund fremmer en kultur som er preget av fellesskap, hvor medlemmer føler eierskap og stolthet. Vi skal ha et inkluderende miljø hvor alle har respekt for hverandre.

Åsane CK, IL Norna Salhus og Åstveit Svømmeklubb har i helgen arrangert treningsleir for triatleter, syklister, friidrettsutøvere og svømmere fra Åsane i Bergen, i aldersgruppen 10-14 år

En strålende treningshelg i Strandebarm er over. Masse inspirerende aktivitet, hyggelige sosiale rammer og ikke minst - knallgod stemning!

Solveig i paradis

Solveig Natvig Løvseth er en av de aller ferskeste medlemmene i landslaget, etter at hun oppnådde kravtidene i fjor høst og fikk tommelen opp fra forbundets eliteutvalg. Likevel har hun allerede rukket å matche seg på alle nivåer internas …

Sebastian Wernersen begynte 2019 med beskjed om at han er tatt ut på landslaget

Sebastian er nå på juniorlandslaget i triatlon