VM Vinter Triatlon Asiago i Italia

Bli med til Italia og Asiago og delta på Verdensmesterskapet i vinter triatlon.

VM i Multisport

Multisport festivaler har blitt populært. Her kan du delta i alle grenene innen triatlon og representere Norge i flere øvelser. Bli med til PONTEVEDRA og delta i MULTISPORT VM 27. april - 5. mai 2019. Program og informasjon finner du her Vi håper på et flott norsk team som sammen skaper en flott atmosfære og heier på hverandre :)

BryneTri 2019

Jærens Vakreste eventyr

EM i Weert

Bli med til EM normaldistanse i Weert - Nederland. Vi håper på en stor norsk delegasjon i Weert som sammen får noen hyggelige og opplevelsesrike dager. Norges landslag stiller med utøvere. De håper på mange nordmenn som er med og heier på dem under konkurransene. De skal i alle fall heie på dere :-) Team Age Group Norway og Team Norway ( landslagene) bor på samme hotell i Weert.

Halv-Fet triatlon 2019

Halv-Fet triathlon er en årlig triathlon med distanse 1,9km svømming, 90km sykling og 21,1km løping

Tønsbergdysten

Vi inviterer til sprint triatlon i Tønsberg søndag 9/6-19 med start kl. 13.00. Konkurransen gjennomføres på Ringshaugstranda ca. 6 km utenfor Tønsberg sentrum. Ringshaugstranda er blant Oslofjordens største og mest populære badestrender.

Aktivitetslederkurs i Kristiansand

Aktivitetslederkurset er utviklet for at trenere som skal formidle trening til barn og unge mellom 6 og 18 år skal være trygge i rollen. Aktivitetslederkurset er opprettet med tanke på Triatlonskolen. Kurset retter seg spesielt mot de som ikke har triatlontrenerkompetanse fra før, eller har trenerkompetanse mest rettet mot veiledning av voksne.

Jentesamling

Som i fjor, organiseres en treningssamling kun for jenter. Samlingen vil være over en helg. Her skal alle jenter få utviklet og utfordret seg på sitt nivå. Samtidig får jenter en felles møtearena og mulighet til å diskutere temaer og ha det sosialt sammen. Samlingen blir for de som er mellom 12 og 22 år. På treningsøktene deles det opp i grupper slik at alle kan oppleve å tøye litt på egne grenser. Endelig dato og sted bekreftes senere. Påmelding åpnes snart.

Trener 1 - Triatlon Del 1

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.

Testsamling

Denne samlingen er for utøvere i alderen 15 til 22 år med ambisjoner om å komme med på landslaget. Dette blir en to dagers samling hvor tester er i fokus. Les mer om tester og krav for landslagsuttak. Påmeldingen åpner tidlig 2019.

Velkommen til treningssamling

Vi inviterer klubber og individuelle utøvere til treningssamling i Altea i Spania. Du kan velge å reise enten før eller etter påske; 6. – 13. april eller 21. – 28. april. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.

Påskesamling

En samling med mye sosial tid og mye trening for unge triatleter.

Aktivitetslederkurs i Stavanger

Aktivitetslederkurs i Bergen

Sommerens drøm

En sosial treningssamling med hovedfokus rundt fellesskap, mestring og begeistring, for erfarne og nye utøvere mellom 11 og 18 år på Hove 23. til 27. juni. Her vil det også bli mulig for unge i alderen 15+ kan delta på et trenerprogram der de vil stå igjen med et kursbevis.

Sosial ungdomssamling 15+

Denne samlingen er for de «eldre unge», de over 15 som ønsker seg et godt treningsutbytte uansett nivå. Både sosialt samvær og treningsutbytte vil vektlegges, og planen er å avslutte samlingen med TriQuart.

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Bergen

Testsamling (november)

Denne samlingen er for utøvere i alderen 15 til 22 år med ambisjoner om å komme med på landslaget. Dette blir en to dagers samling hvor tester er i fokus. Påmeldingen åpner i 2019.

Aktivitetslederkurs i Oslo

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).

Velkommen til treningssamling

Smartfish restituerer Team Agegroup Norway

Sponsor for Team Agegroup Norway

Det norske selskapet Smartfish sponser Team Agegroup Norway. Frank Pedersen, som koordinerer konkurranser og reiser for Team Agegroup Norway forteller hvorfor Norges Triatlonforbund er veldig fornøyde med samarbeidet: "Smartfish sine prod …

Nordmann øverst på pallen i VM for agegroupere

Det skjedde i Zofingen 2. september. Ole Kristian Sørland, vant klassen M50 i langdistanseduatlon med solid margin.

Frode Engelund har blitt sølvgutt, med andreplass i aldersgruppen og nummer 27 totalt i EM terrengduatlon

EM multisport på Ibiza er i gang og Team Agegroup Norway er på plass. Frode Engelund var førstemann ut av de norske, da han deltok i EM terrengduatlon, i aldersgruppen M50 i ettermiddag. Det ble en knallåpning for Norge, da Frode tok en f …