BryneTri 2019

Jærens Vakreste eventyr! Som vanlig er både supersprint, sprint og normaldistanse på menyen. Utgangspunktet er Eivindsholtjødna. Eivindsholtjødna er et lite grunt vann som fort får opp vanntemperaturen. 18-20 grader i vannet er realistisk. Sykkelløypen er en rundløype. Relativ flat løype som passer alle nivå på veier som ikke har mye trafikk. Løpetraseen er flat. Slakt nedover fra Eivindsholen til Bryne sentrum. Deretter flatt.

EM i Weert

Bli med til EM normaldistanse i Weert - Nederland. Vi håper på en stor norsk delegasjon i Weert som sammen får noen hyggelige og opplevelsesrike dager. Norges landslag stiller med utøvere. De håper på mange nordmenn som er med og heier på dem under konkurransene. De skal i alle fall heie på dere :-) Team Age Group Norway og Team Norway ( landslagene) bor på samme hotell i Weert.

Halv-Fet triatlon 2019

Halv-Fet triathlon er en årlig triathlon med distanse 1,9km svømming, 90km sykling og 21,1km løping

Tønsbergdysten

Vi inviterer til sprint triatlon i Tønsberg søndag 9/6-19 med start kl. 13.00. Konkurransen gjennomføres på Ringshaugstranda ca. 6 km utenfor Tønsberg sentrum. Ringshaugstranda er blant Oslofjordens største og mest populære badestrender.

Lillomarka Arena Triatlon

Velkommen til en fartsfylt dag i nye Lillomarka Arena. Vi tar rulleskiløypa i bruk og kan tilby helt stengt løype med masse teknisk sykling. Svømming i flotte badevann og løping i varierte løyper i Grorudalens mest brukte fritidsområde. Alt kompakt og veldig publikumsvennlig

Fantastisk natur og trase´ i Øygarden

Spennende og kompakt arrangement i hurtig løype i nydelige omgivelser i Øygarden 40 minutter utenfor Bergen

Aktivitetslederkurs i Stavanger

Aktivitetslederkurset er utviklet for at trenere som skal formidle trening til barn og unge mellom 6 og 18 år skal være trygge i rollen. Aktivitetslederkurset er opprettet med tanke på Triatlonskolen. Kurset retter seg spesielt mot de som ikke har triatlontrenerkompetanse fra før, eller har trenerkompetanse mest rettet mot veiledning av voksne.

Aktivitetslederkurs i Bergen

Sommerens drøm

En sosial treningssamling med hovedfokus rundt fellesskap, mestring og begeistring, for erfarne og nye utøvere mellom 11 og 18 år på Hove 23. til 27. juni. Her vil det også bli mulig for unge i alderen 15+ kan delta på et trenerprogram der de vil stå igjen med et kursbevis.

Sosial ungdomssamling 15+

Denne samlingen er for de «eldre unge», de over 15 som ønsker seg et godt treningsutbytte uansett nivå. Både sosialt samvær og treningsutbytte vil vektlegges, og planen er å avslutte samlingen med TriQuart.

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Bergen

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.

Testsamling (november)

Denne samlingen er for utøvere i alderen 15 til 22 år med ambisjoner om å komme med på landslaget. Dette blir en to dagers samling hvor tester er i fokus. Påmeldingen åpner snart.

Aktivitetslederkurs i Oslo

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).

Velkommen til treningssamling i Altea

Velkommen til treningssamling

Vi inviterer klubber og individuelle utøvere til treningssamling i Altea i Spania. Du kan velge å reise enten før eller etter påske; 6. – 13. april eller 21. – 28. april. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.

Smartfish restituerer Team Agegroup Norway

Sponsor for Team Agegroup Norway

Det norske selskapet Smartfish sponser Team Agegroup Norway. Frank Pedersen, som koordinerer konkurranser og reiser for Team Agegroup Norway forteller hvorfor Norges Triatlonforbund er veldig fornøyde med samarbeidet: "Smartfish sine prod …

Nordmann øverst på pallen i VM for agegroupere

Det skjedde i Zofingen 2. september. Ole Kristian Sørland, vant klassen M50 i langdistanseduatlon med solid margin.

Frode Engelund har blitt sølvgutt, med andreplass i aldersgruppen og nummer 27 totalt i EM terrengduatlon

EM multisport på Ibiza er i gang og Team Agegroup Norway er på plass. Frode Engelund var førstemann ut av de norske, da han deltok i EM terrengduatlon, i aldersgruppen M50 i ettermiddag. Det ble en knallåpning for Norge, da Frode tok en f …