Rapportering av medlemsopplysninger

Alle idrettslag skal rapportere sine medlemstall pr. 31.12 innen 30.04. Samordnet søknad og rapportering i KlubbAdmin åpnes 1. april. Eventuelle spørsmål kan rettes til NIF Support på 21029090 eller support@idrettsforbundet.no.

Veiledning

Rabatt hos Choice

Vi har en avtale med Choice, som gir hele forbundet, inkludert medlemsklubber rabatt. Det er 15% rabatt på Comfort og Clarion Collection, og 20% rabatt på Quality og Clarion. Klubben kan benytte seg av rabattene på alle samlinger og møter innen idretten. Oppgi kode 66109 ved bestilling.

Nordic Choice

Inviterer til Trener-2 kurs med digital gjennomføring

Samarbeider med andre forbund om den generelle delen av Trener-2 kurset. Norges Triatlonforbund i samarbeid med Norges Friidrettsforbund, og Norges Orienteringsforbund har gleden av å invitere til trener-2 kurs, generell del. Vi samarbeider om kuret både for å effektivisere og fordi vi opplever at erfaringsutvekslingen på tvers av idrettene har stor verdi. Kurset starter opp 26. januar og blir gjennomført digitalt.  Vi har gode erfaring fra tilsvarende kurs med digital gjennomføring vinter 2021 der deltakerne var godt fornøyde med utbyttet av kurset. Målgruppen for Trener-2 er primært trenere som arbeider med ungdom og juniorutøvere (15-20 år). Seniortrenere har også stor nytte av kurset. Vi oppfordrer spesielt kvinner til å delta.

Funksjonærkurs

Funksjonær. Første trinnet i dommerstigen til NTF. Skal kunne veilede og tilrettelegge for en rettferdig konkurranse.

Dommer 1 kurs

Dommer 1 Andre trinn i dommerstigen til NTF. Skal kunne dømme i arrangementer som er blitt tildelt av NTF eller av arrangører for å få rettferdige konkurranser. De kan også bli tildelt oppgaver som ass TD/HD etter vurdering av NTF.

Dommerseminar sesongen 2022

Vi planlegger sesongen 2022 sammen. Her vil vi gå igjennom terminlisten og forberede oss på dommeroppgavene og friske opp konkurransereglementet.

Arrangør og dommerseminar 2022

Arrangører og dommere tilbringer en dag sammen for å lage gode og rettferdige konkurranser i sesongen 2022. Her blir det faglig input, refleksjoner og fokus på samarbeid mellom arrangører og dommere

Treningssamling 2022

Bli med til Altea -Spania og opplev god trening for alle og ikke minst en sosial hyggelig uke. Samlingen er for klubber og individuelle utøvere. Du vil kunne velge mellom 2 uker. Datoer er 30/4 - 7/5 eller 7/5 - 14/5. Her blir det mulig å få seg et godt treningsgrunnlag før sesongen begynner, og samtidig bli bedre kjent med andre i egen klubb og det norske triatlonmiljøet generelt. Treningsuken passer for alle, uansett ambisjoner og treningsgrunnlag. Inndeling i grupper sikrer at alle kan trene på det nivået man ønsker. Det er mulig å flyte mellom gruppene, skulle man ønske en roligere/hardere dag eller flere.

Norgesmesterskap i vinter triatlon

Velkommen til NM Vintertriathlon på Heistadmoen Skistadion utenfor Kongsberg den 22. januar som arrangeres av Horten & Omegn Cykkelklubb

Treningssamling 2022

Student NM 2022

NTNUI Triatlon ønsker å invitere alle triatlonglade studenter til Studentmesterskap i triatlon i Trondheim. Arrangementet passer for alle, uavhengig av erfaring, nivå og ambisjoner. Ta utfordringen og bli med!

Bryne Tri 2022

BryneTri arrangeres på Bryne I Rogaland. Svømming og skiftesoner ved Eivindsholstjødna rett utenfor sentrum, og løpedelen samt målområde på torget i Bryne sentrum.

Halv-Fet triathlon 2022

Dette er en triatlon med distanse: 1,9km - 90km - 21,1km. Nå er det bare å legge seg i hardtrening!! 🙂Startkontingenten i år er satt til 400kr. Dette er for å dekke opp for startnummer, finisherskjorte, tidtakning og badehetter. Deltakere vil få halv-fet badehette, og finisher-skjorter til de som fullfører:) Påmelding åpner snart

Sørlandets vakreste utfordring

Hove Tri ønsker å bidra til pur idrettsglede og folkehelse, enten du er 8, 18 eller 80 år. Svømmingen foregår i idylliske Hovekilen mellom holmer og skjær, i saltvann. Arena med skiftesone og målområde ligger like ved. Syklingen er småkupert og foregår på asfalt. Løpingen er på stier med hovedsakelig skogbunn i en rundløype på 2,5 km. Overnatting er mulig i eller like ved arenaen.

Stavanger Triatlon

Stavanger Triatlon ble første gang arrangert i 2012 og har siden vært avviklet årlig, Stavanger Triatlonklubb, en av landets eldste klubber, er stolt arrangør, og så vidt vi vet er vi den eneste triathlonkonkurransen med start og mål i Stavanger. Det konkurreres i Sprint & OL/normal-distanse. Stavanger Triatlon har plass til alle!

Østfold Triatlon

Østfold Triathlon arrangeres ved Tunevannet i solbyen Sarpsborg i Østfold. Arena befinner seg på området til Husqvarna AS i Trøskenveien 36, 1708 Sarpsborg. Løypetrasèr for de enkelte disipliner er i nær tilknytning til området i, og rundt Tunevannet.

IRONMAN Sandnes 70.3

The only IRONMAN 70.3 race in Norway! Race in Sandnes, the gateway to the Fjords of Norway. Swim in Gandsfjord, ride along the North Sea coastline and run in the city centre of Sandnes

Konkurrer i spektakulære omgivelser under Trollveggen Triatlon

Lørdag 9. juli 2022 kan du svømme i idylliske Åndalsnes, sykle opp Trollstigen og bestige fjell i Reinheimen nasjonalpark og Trollstigen landskapsvernområde.

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 30. juli - 31. juli. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Trondheim Triatlonklubb arrangerer TrønderTri, NM og Norgescup

I 2022 har vi gleden av å invitere til en ny triatlonfest på Orkanger. Det vil bli Norgesmesterskap i sprint for elite og age group, samt Norges cup supersprint (13 – 17 år) og Norges cup sprint for junior. I tillegg vil det være mulighet til å gjennomføre mosjonskonkurranse på sprint og olympisk distanse. Arrangementet er naturlig tilknyttet fasiliteter i Orklandbadet, idrettshall mm, det vil være gode parkeringsfasiliteter i umiddelbar nærhet. Løypa og skiftesone vil være vil være publikumsnær og naturlig avgrenset fra trafikk.

Welcome to thorXtri is an extreme full distance triathlon based in the Southwestern part of Norway.

Come and experience the fabulous Lysebotn, Lysefjord, and Stavanger area. ThorXtri is more an experience than a race as such as the goal is to challenge yourself, finishing one of the toughest and hardest one-day events on the long-distance calender.

Feelgood Triatlon i Soon

Det er et bredde arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen. Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for ditt sprint triathlon. Eller Tryathlon som vi kaller det og med målgang med stor ståhei i Glenneparken. Dette blir en en utmerket mulighet til å teste ut triathlon for første gang. Her er alle nivå like bra!

Ungdomscup med finale i WC løypa

Før World Cup stevnet i Bergen arrangerer vi Ungdomscup med finale i samme trase. De svømmer 375 meter. Vender halvveis ift elite. Det svømmes i ByfjordenSykler 10 km. To runder i elite trasé. Stengt vei med asfalt og noe brostein. Tekniske partierLøper 2,5 km. En runde i elite trasé. Flat løype

Vestlandets vakreste sprinttriatlon!

Et skikkelig "Feel-good" arrangement ved Ulvenvatnet like syd for Bergen. Vanntemperatur er som regel ca 18 grader, og været er som regel pent! Lett kupert sykkelløype, og ganske flat løpedel. Fin sesongavslutning for mange triatleter. Et supert arrangement for barn og ungdom (og voksne) som vil prøve triatlon for første gang. Selveste Kristian Blummenfelt debuterte her på Os Triathlon. Barnefamilier bruker hele dagen på stevnet med gøye aktiviteter og picknik. Premier til alle barn :-)