Klubbmedlemskap i Norges Triatlonforbund koster 3000 kr pr år. Dette betales årlig for at klubben skal kunne beholde sin status som medlem i Norges Triatlonforbund.

Vi ønsker å bidra til bedre klubber

Vår målsetning har vært å ha godt drevne klubber i hele landet, hvor alle kan finne seg til rette og ha glede av deltakelse. Økt opplevelse av klubbstolthet er en prioritert arbeidsoppgave for hele forbundet; i klubbene og sentralt

Rapportering av medlemsopplysninger

Alle idrettslag skal rapportere sine medlemstall pr. 31.12 innen 30.04. Samordnet søknad og rapportering i KlubbAdmin åpnes 1. april. Eventuelle spørsmål kan rettes til NIF Support på 21029090 eller support@idrettsforbundet.no.

Veiledning

Stasjonær løypevakt del 2

Kurset er del to av et todelt vaktkurs. Del en tas som e-læring før en kan gå videre på dette kurset. Kurset tas av private vakter i sykkelritt som ønsker å regulere trafikken under slike arrangement. Kurset er utarbeidet ut fra en læreplan fra Statens Vegvesen og dekker de nye kravene for opplæring av private vakter, Vegtrafikkloven §7b.

1 dag igjen av påmelding

Trener 1 - Del 2

Trener 1 Del 2 (fysisk) gjennomføres helgen 12.-14. april i Trondheim. Meld deg på og få utvidet dine basiskunnskaper som triatlontrener. Kurset er målrettet mot nybegynnere i alle aldersgrupper, men med hovedfokus på barn og ungdom. Kursdeltakere som deltok på del 1 i januar melder seg på direkte til kursleder. Andre som har gjennomført Trener 1 del 1 tidligere, kan ta kontakt med Nikolai Aamaas på Nikolai.aamaas@triathlon.no.

Trener 1 - Del 2

Trener 1 Del 2 (fysisk) gjennomføres helgen 10.-12. mai i Oslo. Meld deg på og få utvidet dine basiskunnskaper som triatlontrener. Kurset er målrettet mot nybegynnere i alle aldersgrupper, men med hovedfokus på barn og ungdom. Kursdeltakere som deltok på del 1 i januar melder seg på direkte til kursleder. Andre som har gjennomført Trener 1 del 1 tidligere, kan ta kontakt med Nikolai Aamaas på Nikolai.aamaas@triathlon.no.

Funksjonærkurs

Dette er første trinnet i dommerstigen til NTF. Målet er at du skal kunne veilede og tilrettelegge for en rettferdig konkurranse. Opplæringen består av et 3 timers teorikurs. Hvem bør ta kurset: Utøvere, foreldre, ledere og andre som ønsker å bidra som sertifisert funksjonær/veileder på konkurranser. Kurset er en kombinasjon av teori, diskusjon og gruppeoppgaver. Bli en del av felleskapet og meld deg på!

Trener 2 - Del 2

Trener 2 Del 2 (fysisk) gjennomføres helgen 20.-22. september i Oslo. Meld deg på og få videreutviklet dine kunnskaper som triatlontrener. Kurset er målrettet mot viderekommende i alle aldersgrupper, men med hovedfokus på juniorer. Kursdeltakere som deltok på del 1 i januar melder seg på direkte til kursleder. Andre som har gjennomført Trener 2 del 1 tidligere, kan ta kontakt med Nikolai Aamaas på Nikolai.aamaas@triathlon.no.

Student NM 2024

Konkurransen er åpen for alle studenter som er knyttet til et studentidrettslag! I tillegg har arrangementet egen para klasse!

Start sesongen ved Vikingskipet

Nå får triatletene OL følelsen i kroppen når Hamar IL Triatlon inviterer til årets første konkurranse, ved vikingskipet. I tillegg til å være norgescup for ungdom, er det konkurranse/ lek og tri morro for barn, morro for seniorer og AG og morro for publikum. Sett av datoen, meld deg på (når påmelding kommer), og gled deg til en kul opplevelse ved Vikingskipet på Hamar. NB! Det er bare et lite steinkast fra Oslo. Det blir: Mini-Viking – ​Medlem i lokal klubb​/ Ungdomscup – ​Supersprint/ Åpen klasse – ​Supersprint/ Åpen klasse – ​Sprint

Akvatlon på Kalvøya

Har du ikke prøvd Akvatlon før, har du en gylden mulighet nå! Ta med en god kollega, venn, nabo eller barna dine.

Sørlandets vakreste utfordring

Har du lyst til å fullføre din første triatlon? Eller forsøke å "slå" deg selv? 8. juni 2024 arrangerer vi igjen idrettsfest på Hove i Arendal.

Tønsbergdysten Triathlon

Velkommen til idylliske Ringshaug i Tønsberg. Her er det mulighet til å prøve seg på Sprint distansen (750 m svømming - 20 km sykkel - 5 km løp) og Olympisk distanse (1500m svøm - 40km sykkel - 10km løp). Konkurransen gjennomføres på Ringshaugstranda ca. 6 km utenfor Tønsberg sentrum. Ringshaugstranda er blant Oslofjordens største og mest populære badestrender. Svømmingen foregår i en bukt beskyttet av en molo. Syklingen gjennomføres i området mellom Tønsberg og Åsgårdstrand. Den avsluttende løpingen er på sti og litt asfalt langs kystlinjen i retning Vallø. Konkurransen avholdes for 14. gang.

STAVANGERS TRIVELIGSTE TRIATLON!

Stavanger Triathlon byr på flotte omgivelser, raske løyper og god stemning!

Konkurrer i spektakulære omgivelser under Trollveggen Triatlon

Trollveggen Triathlon vil vi påstå er Norges råeste triathlon. Trasèen går gjennom vill og majestetisk natur, fra grønn fjord til spisse tinder, med 1500 høydemeter og spektakulær utsikt.

Finnskogen Triathlon er et av Norges koseligste triathlon*

Vi har puljer for Olympisk, Sprint og Supersprint-distanse. Finnskogen Triathlon arrangeres 20. juli 2024, og påmeldingen er åpen. * Påstår vi (arrangør)

Norseman Xtreme Triathlon

Norseman etablerte et helt nytt konsept i 2003 og har med årene blitt et løp veldig mange triatleter fra hele verden ønsker å gjøre, en eller annen gang i livet.

Brandefant Triathlon Race

Helt ny konkurranse på terminlisten! Her kan du svømme, sykle og løpen ved foten av Hardangervidda. Svømmingen foregår i Sønstevatn og syklingen foregår på grusvei og noe asfalt i området rundt Imingfjell Turistheim. Løpedelen på 12,5 km foregår på grus og sti, og målgangen er på en flott topp like ved Turistheimen.

En spesiell duatlon i Hof´s fantastiske natur

Løypa går rundt omkring i Hofs fantastiske fine natur. Syklingen foregår litt på asfaltert vei, mest skogsbilveier og noen hundre meter på sti. Løpingen foregår på stier. Hele løypa er godt merket. Konkurransen byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, gjennomfør Hof toppers, og du er garantert et minne for livet!

NM Normal i spektakulære omgivelser i Lofoten

Svømmeetappen foregår i Svolvær Havn og sykkeletappen går i flotte omgivelser av fjell og hav. Løpeetappen er en rundløype som starter ved Svolvær torg ut i terrenget og over fjellet Tjeldbergtind, som gir fantastisk panoramautsikt. Forventet svømmetemperatur er 13 - 16 grader.

Episke Trondheim Triatlon

Trondheim Triatlon er tilbake! Legendarisk svømming fra Munkholmen til Ilsvika. Her kan du velge mellom lang svømming (2400 m) eller kortere svømming (750 m). Syklingen er på 50 km og løpingen er på 12 km.

AXTRI utmerker seg ....

.... i triatlonverdenen som en unik utfordring, der utøvere møter den ville norske naturen og en ekstrem trassé, preget av majestetisk fjordutsikt, utfordrende fjellstigninger og vakkert terreng. Med sin kombinasjon av krystallklart, kaldt fjordvann og evigvarende bakker, tilbyr AXTRI en uforglemmelig opplevelse på linje med Norseman, anerkjent for sin intensitet av de få som har fullført begge.

NM Lang i Sandefjord

Dette er årets store nyhet for alle langdistanse triatleter i Norge. Velkommen til Sandefjord i August! Distansene her er 1900 m svømming, 90 km sykling og 21 km løping.

UM i Sandefjord

375m svøm ut fra Pirbadet og opp av vannet til ellevill jubel. Sykling i en artig trasé midt i sentrum. En kort og rask (om du vil) løpe trasé med to runder rundt rådhuset før målgang i parken. En trasé som passer alle.

Velkommen til sprint på Vestlandet!

For 16. gang arrangeres Os Triathlon, Vestlandets vakreste sprint-triathlon. Et sprintdistanse triathlonstevne som passer for de aller fleste, både aktive triathleter og de som er med for første gang. Det viktigste ved Os triathlon er at alle får plass, både de med ambisjoner og de andre som vil måle seg med de beste, ikke fullt så raske mosjonistene og naturligvis barna.

Soon Tryathlon

Perfekt triatlon for deg som vil prøve triatlon for aller første gang. Soon Tryathlon byr på "feelgood" stemning fra A til Å. I 2024 arrangerer Soon Tryathlon barnetriatlon, supersprint og sprint! Velkommen til Son!

NTNUI TriSprinten

Denne konkurransen er åpen for alle, uavhengig av erfaring, nivå og ambisjoner!