Policy og handlingsplan antidoping

Norges Triatlonforbund har nulltoleranse for doping. Vårt arbeid mot doping er forankret i grunnverdiene fellesskap, mestring og begeistring. Vår visjon er «ekte utfordringer, ekte mestring». Vi jukser oss ikke til suksess. Tiltak må til for at antidopingarbeidet skal gå fra holdning til handling. Våre mål og tiltak er samlet i handlingsplanen. Handlingsplanen, og informasjon om antidoping til utøvere, klubber og arrangører har vi samlet på våre temasider.

Nordisk klassifisering av parautøvere

Det Svenske Triatlonforbundet inviterer norske utøvere som ønsker klassifisering som parautøver velkommen til Stockholm 30. april. Klassifiseringen gjennomføres i forbindelse med Arlandastad Duatlon. Påmelding gjøres gjennom Nikolai Aamaas på Nikolai.aamaas@triathlon.no.

Nordisk klassifisering av parautøvere (ubekreftet, hold av dato)

Norges Triatlonforbund planlegger klassifisering av parautøvere i tilknytning til Challenge Sandefjord. En forutsetning for gjennomføring er stor nok interesse. Er du interessert kontakt Nikolai Aamaas på Nikolai.aamaas@triathlon.no

Trener 1 - Del 2

Trener 1 Del 2 (fysisk) gjennomføres helgen 10.-12. mai i Oslo. Meld deg på og få utvidet dine basiskunnskaper som triatlontrener. Kurset er målrettet mot nybegynnere i alle aldersgrupper, men med hovedfokus på barn og ungdom. Kursdeltakere som deltok på del 1 i januar melder seg på direkte til kursleder. Andre som har gjennomført Trener 1 del 1 tidligere, kan ta kontakt med Nikolai Aamaas på Nikolai.aamaas@triathlon.no.

Stasjonær løypevaktkurs i Oslo

Sesongen nærmer seg og det er mange som trenger å fornye kurset.

Funksjonærkurs

Dette er første trinnet i dommerstigen til NTF. Målet er at du skal kunne veilede og tilrettelegge for en rettferdig konkurranse. Opplæringen består av et 3 timers teorikurs. Hvem bør ta kurset: Utøvere, foreldre, ledere og andre som ønsker å bidra som sertifisert funksjonær/veileder på konkurranser. Kurset er en kombinasjon av teori, diskusjon og gruppeoppgaver. Bli en del av felleskapet og meld deg på!

Trener 2 - Del 2

Trener 2 Del 2 (fysisk) gjennomføres helgen 20.-22. september i Oslo. Meld deg på og få videreutviklet dine kunnskaper som triatlontrener. Kurset er målrettet mot viderekommende i alle aldersgrupper, men med hovedfokus på juniorer. Kursdeltakere som deltok på del 1 i januar melder seg på direkte til kursleder. Andre som har gjennomført Trener 2 del 1 tidligere, kan ta kontakt med Nikolai Aamaas på Nikolai.aamaas@triathlon.no.