Hvem kan si i fra, hva kan man varsle om, og hvordan behandles slik kommunikasjon?

Det skal være lett å si i fra om uetisk atferd. Vi ønsker å vite om adferd som er i strid med våre verdier, eller som svekker vårt omdømme og om hendelser og forhold som er kritikkverdige. Vi har en varslingskanal som utøvere og andre eksterne, og ansatte, konsulenter og frivillige kan bruke for å si i fra. Vi tar alle varsler alvorlig og vil alltid behandle varslinger.

Hva kan du varsle om?

Du kan si fra om hendelser eller handlinger som du selv har opplevd, har direkte kjennskap til, har oppdaget, eller har hørt om fra andre. Eksempler på temaer du kan si fra om er underslag av penger, trakassering fra trener, mobbing fra andre utøvere, juksing i konkurranser, rasistiske utrop, diskriminerende oppførsel m.m. Vi ønsker det skal være lav terskel for å si fra!

Si i fra her

Råd om ulike temaer

Om du ønsker å lære mer om tema du kan varsle om kan du klikke på boksene nedenfor som leder til NIFs temasider. Vi har også samlet informasjon om håndtering av ulike typer saker i klubb.

Råd til ansvarlige i klubber

Aktiviteter

Trondheim Barnetri arrangeres av Trondheim Triatlonklubb lørdag 2. juli på Kyvannet.

Barnetri er et triatlonarrangement for barn mellom 5 og 13 år. For eldre søsken, foreldre, besteforeldre, naboer og andre arrangeres Terrengtri rett etter Barnetri.

Terrengtri 2022

Terrengtri er et arrangement for alle i familien fra 13 år og oppover, hvor unge og eldre kan konkurrere side om side i den samme løypa som går i og rundt Kyvannet på Byåsen i Trondheim.

IRONMAN Sandnes 70.3

The only IRONMAN 70.3 race in Norway! Race in Sandnes, the gateway to the Fjords of Norway. Swim in Gandsfjord, ride along the North Sea coastline and run in the city centre of Sandnes

Konkurrer i spektakulære omgivelser under Trollveggen Triatlon

Lørdag 9. juli 2022 kan du svømme i idylliske Åndalsnes, sykle opp Trollstigen og bestige fjell i Reinheimen nasjonalpark og Trollstigen landskapsvernområde.

Norges mest sjarmerende triatlon?

Finnskogen Triatlon blir arrangert av Lunderseter IL, 23. juli 2022, midt i "sentrale" Finnskogen. Triatlonet er et lite og personlig triatlon som passer alle nivåer. Finnskogen Triatlon arrangeres for å skape litt liv i bygda og vi har begrenset deltagerplasser. Da er vi sikre på at alle får den servicen og opplevelsen de fortjener.

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 30. juli - 31. juli. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Trondheim Triatlonklubb arrangerer TrønderTri, NM og Norgescup

I 2022 har vi gleden av å invitere til en ny triatlonfest på Orkanger. Det vil bli Norgesmesterskap i sprint for junior, elite og age group, samt Norges cup supersprint (13 – 17 år) og Norges cup sprint for junior. I tillegg vil det være mulighet til å gjennomføre mosjonskonkurranse på sprint og olympisk distanse. Arrangementet er naturlig tilknyttet fasiliteter i Orklandbadet, idrettshall mm, det vil være gode parkeringsfasiliteter i umiddelbar nærhet. Løypa og skiftesone vil være vil være publikumsnær og naturlig avgrenset fra trafikk.

Welcome to thorXtri is an extreme full distance triathlon based in the Southwestern part of Norway.

Come and experience the fabulous Lysebotn, Lysefjord, and Stavanger area. ThorXtri is more an experience than a race as such as the goal is to challenge yourself, finishing one of the toughest and hardest one-day events on the long-distance calender.

Lofoten + triatlon = naturopplevelse og stemning

Lofoten Triatlon er en naturopplevelse du ikke vil finne maken til i noe annet triatlon. Løpet arrangeres hvert år i uke 33 og har distanser fra Olympisk til Extreme i tillegg til barnetriatlon. Det er fokus på god stemning og trygge rammer for utøverne i storslått natur. Velkommen til triatlonfest i Lofoten.  Les mer på www.thearctictriple.com

Delta på Hof toppers og du får en fantastisk tur

En av tidligere års deltagere har beskrevet Hof Toppers Duatlon 8 topper på følgende måte: "Hof toppers er den perfekte utfordringen for deg som liker å sykle, liker å løpe, liker å teste kroppen. Med tøffe bakker både opp og ned står utfordringene i kø. Klarer jeg å holde krampa borte? Kommer jeg til å orke den neste toppen? Dette er bare to av spørsmålene som melder seg underveis. Svaret er som oftest nei på det første, og ja på det andre. Konkurransen byr på vakker natur og flott utsikt fra toppene, men vi må ærlig innrømme at vi ikke får med oss all verden av dette på slutten når melkesyra bobler i lårene. Gjennomfør du Hof toppers, og du er garantert et minne for livet."

Oslo Triatlon

Oslo Triatlon er som Norges eldste og største triatlonstevne blitt en bauta innen triatlonsporten. Velkommen til oss!

EM Sprint Munchen 2022

Bli med til EM sprint i Munchen - Tyskland Vi håper på deltakere i Munchen som sammen får noen hyggelige og opplevelsesrike dager. Vårt landslag vil også delta på dette mesterskapet. Blir det nok påmeldte fra Norge vil Team Age Group Norway stille med eget støtte team for norske utøvere.

Feelgood Triatlon i Soon

Det er et bredde arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen. Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for ditt sprint triathlon. Eller Tryathlon som vi kaller det og med målgang med stor ståhei i Glenneparken. Dette blir en en utmerket mulighet til å teste ut triathlon for første gang. Her er alle nivå like bra!

Opplev Telemarkskanalen og bli med på Lunde Triatlon

Lunde Triathlon 2022 et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark.

Ungdomscup med finale i WC løypa

Før World Cup stevnet i Bergen arrangerer vi Ungdomscup med finale i samme trase. De svømmer 375 meter. Vender halvveis ift elite. Det svømmes i ByfjordenSykler 10 km. To runder i elite trasé. Stengt vei med asfalt og noe brostein. Tekniske partierLøper 2,5 km. En runde i elite trasé. Flat løype

Klubbmesterskap 3. september i Kvaløyvågen

Klubbmesterskap i Kvaløyvågen 3. september. Tromsø Triathlonklubb Distanse: Sprint Påmelding via Spond.

Vestlandets vakreste sprinttriatlon!

Et skikkelig "Feel-good" arrangement ved Ulvenvatnet like syd for Bergen. Vanntemperatur er som regel ca 18 grader, og været er som regel pent! Lett kupert sykkelløype, og ganske flat løpedel. Fin sesongavslutning for mange triatleter. Et supert arrangement for barn og ungdom (og voksne) som vil prøve triatlon for første gang. Selveste Kristian Blummenfelt debuterte her på Os Triathlon. Barnefamilier bruker hele dagen på stevnet med gøye aktiviteter og picknik. Premier til alle barn :-)

EM Langdistanse Almere - Nederland 10. september 2022

Bli med til NEDERLAND og delta i EM  langdistanse 10. september 2022 Program og informasjon finner du her Vi håper på et flott norsk team som sammen skaper en flott atmosfære og heier på hverandre :)

EM Multisport - Bilbao - Bizkaia -Spania 17. - 24. september 2022

Delta i EM Multisport i SPANIA  17. september - 24. september 2022.  Program og informasjon finner du her Vi håper på et flott norsk team som sammen skaper en flott atmosfære og heier på hverandre :)

TRENINGSSAMLING ORKANGER 7.-12. AUGUST 2022

7.-12. august arrangerer Trondheim Triatlonklubb og Norges Triatlonforbund treningssamling på Orkanger for ungdom i alderen 12-21 år (født 2000-2009). Treningssamlingen starter rett i etterkant av Trøndertri, Ungdomscup og Norgescup på Orkanger, og det er derfor mulig å kombinere reise til samlingen med deltakelse på Trøndertri.

TRENINGSSAMLING ORKANGER 7.-12. AUGUST 2022