Smartfish restituerer Team Agegroup Norway

Det norske selskapet Smartfish sponser Team Agegroup Norway. Frank Pedersen, som koordinerer konkurranser og reiser for Team Agegroup Norway forteller hvorfor Norges Triatlonforbund er veldig fornøyde med samarbeidet: "Smartfish sine produkter er utviklet i og forsket på i Norge. Vi vet at Smartfish er veldig nøye med forskningen og at produktene har god effekt for restitusjon etter trening og konkurranse".

På arrangementer for Team Agegroup Norway deles det ut Smartfish-produkter, og representanter fra selskapet er tilstede på utvalgte konkurranser i løpet av sesongen.

Smartfish utvikler næringsdrikker for medisinsk ernæring og idrettsernæring. Drikkene er fruktjuicebaserte og inneholder oksidasjonsbeskyttede EPA og DHA fettsyrer, myseproteiner, fiber og vitamin D. De er hverken tilsatt sukker eller kunstige søtningsstoffer, og inneholder heller ingen konserveringsmidler.

I tillegg at selskapet har et eget omfattende program for klinisk forskning gjennom et samarbeid med NTNU, har det vært gjennomført en klinisk studie som er gjort på University of Stirling (ledet av prof Kevin Tipton og dr Oliver Witard) «Adding fish oil to a whey protein and carbohydrate beverage improves eccentric-exercise recovery in soccer players»

Kort fortalt så konkluderte studien med at de idrettsutøverne (gjort på fotballspillere) som brukte Smartfish Recharge High Protein (den røde) restituerte bedre etter en hard økt en de to gruppene som fikk: 1) proteindrikk og 2) karbohydrat-kontrolldrikk. På parametere som for eksempel muskelsårhet scoret Smartfish-gruppen signifikant bedre.

Produktenes egenskaper og disse dokumenterte effektene på restitusjon har gitt Smartfish adgang til flere ledende fotballklubber i bl.a. England, Danmark og Norge, samt de norske landslagene i kombinert og skøyter.

Brede Csiszar i Smartfish sier om samarbeidet:

"Vi har i flere år samarbeidet med Triatlonforbundet, og er veldig fornøyd med å være i år også. På agegroup-landslaget treffer vi positive, treninsglade og engasjerende mennesker. Vi i Smartfish er imponert over fellesskapet og stoltheten som befinner seg der.

Agegrouperne er midt i vår målgruppe. Det å i tillegg få muligheten til å være tett på arrangementer, som Rotterdam i fjor – er veldig givende for oss.

I tillegg til at vi skal dele ut drikker på treninger/happenings, vil også alle som er med på Agegroup-landslaget få en fin rabatt på våre drikker. Vi er også tilgjengelige for spørsmål rundt trening, restitusjon og næringsinntak før/under/etter trening og konkurranse."