Administrasjon

Gabrielle Bjørnstad-Northern

Generalsekretær

Gabrielle er ansvarlig for den daglige ledelsen av organisasjonen. Hennes oppgaver inkluderer også kommunikasjon, deriblant strategisk utvikling og vedlikehold av alle våre kommunikasjonskanaler. Gabrielle har flere års leder- og arbeidserfaring innen marked og kommunikasjon i privat næringsliv.

Arild Tveiten

Sportssjef

Sammen med Eliteutvalget har Arild ansvar for all aktivitet på elitenivå, samt at han bruker mye tid på å finne samt bygge opp nye talenter i tett samarbeid med Olympiatoppen. Trenerutvikling, regionsamarbeid og treningssamlinger er også på Arilds ansvarsliste. Arild er en av dem med lengst fartstid i norsk triatlon og sitter på et hav av erfaring etter mange år som toppidrettsutøver i sporten.

Olav Kyrre Fjeld

Arrangementsansvarlig

Olav Kyrre er ansvarlig for arrangementer. Arbeidet inkluderer kompetanseheving blant arrangører; påvirke, motivere og gjøre arrangører i stand til å skape best mulige arrangementer. Olav Kyrre har lang erfaring fra å arrangere konkurranser innen triatlon og er er forbundets kontaktpunkt for internasjonale konkurranser.

Frode Viberg Jermstad

Assisterende sportssjef

Sammen med Arild vil Frode stå for det sportslige ansvaret frem til OL i Paris. Frode vil være tett på utøverne for å optimalisere utviklingen og finne den beste veien mot målene til hver enkelt. Frode kommer selv fra toppidretten, med flere år på det norske landslaget i langrenn.

Utviklingsansvarlig

Nikolai har ansvar for ungdom- og juniorsatsningen til forbundet samt oppfølging og utdanning av klubbtrenere. Han har en mastergrad fra NIH i idrettsfysiologi og flere års erfaring som hovedtrener i Oslo Idrettslag Triatlon

Trenere

Mikal Iden

Trener

Mikal Iden er assistenttrener for landslagene, og er primært med på samlinger og gjennomfører den praktiske treningen på treningsleirene. Han har et godt øye for det tekniske aspektet med idretten. Fra han pensjonerte seg som landslagsutøver i 2015 har han vært trener både for landslag og juniorlandslag. Han er fra Bergen og er medlem av Åsane Cyckle klubb. Hans egen erfaring som landslagsutøver hjelper han godt i trenerrollen. I tillegg til trenerjobben i forbundet, er Mikal triatlontrener på Haugesund Toppidrettsgymnas (HTG) og trener i Haugesund Triathlonklubb (HTK).

Arild Tveiten

Sportssjef
Frode Jermstad

Assisterende sportssjef

Utviklingsansvarlig

Klubbutviklere

Møyfrid Kløvning

Vestland/Trøndelag/Nord

Oslo-regionen
Stian Tveitane

Klubbutvikler, og parakonsulent
Yassin Merabet

Prosjektleder mangfold og inkludering, og klubbveileder
Aswad Iqbal

Mangfold og inkludering

Aswad er klubbutvikler tilknyttet prosjektet for mangfold og inkludering. Han har stor interesse for idretten. Aswads hovedoppgaver i forbundet blir å jobbe med å skape et bedre triatlontilbud til barn og ungdom. Aswad har imponerende CV når det gjelder idrett og spesielt som klubbutvikler og klubbveileder.

• Surpas - the future of triathlon
  • Apollo Sports