All organisert idrett har blitt stoppet, naturlig nok. Idrett øker smittefaren, både for deltakere og tilskuere. Selv om aktivitet er like viktig som noen gang, så blir organisert idrett mindre viktig i denne sammenhengen.

Norsk triatlon påvirkes

Triatlonforbundet forholder seg til råd og pålegg fra helsemyndighetene. Forbundets samlinger planlagt denne våren er avlyst, og kurs og møter er flyttet over på digitale kanaler. Som følge av situasjonen vi er i, har halve staben blitt permittert.

Vi håper fortsatt at hele eller deler av triatlonsesongen i Norge kan gjennomføres som planlagt. OL i Tokyo flyttes antagelig til 2021. Dette er trist for oss alle, og særlig for de som har jobbet målrettet mot OL i mange år.

Vi vet ikke når pandemien er borte og verden blir normal igjen. Det jeg imidlertid er trygg på, er at når vi kommer gjennom denne perioden, så vil alle ønske å komme tilbake til hverdagen så raskt som mulig. Da vil vi være sosiale, delta på arrangementer, sette oss treningsmål, reise og ha kulturopplevelser. Når den tid kommer, så håper jeg at alle klubber og arrangører tar i mot gamle og nye triatleter med åpne armer.

I mellomtiden får vi ta vare på hverandre så godt vi kan. Det er tøffe tider for de som er ensomme, og mange vil bli rammet direkte av viruset.

Selv om forbundet nå har redusert bemanning, så er vi tilgjengelig for klubber og arrangører. Ta kontakt!

Håper alle holder seg friske og holder seg i form.

Vennlig hilsen,
Arild Mjøs Andersen
president Norges Triatlonforbund

Kontakt

Ta kontakt med Norges Triatlonforbund via epost: triathlonforbundet@triathlon.no eller på telefon: 940 26 506.

• Surpas - the future of triathlon
  • Apollo Sports