Bli klubbveileder, en lærerik og motiverende utdanning

Veilederutdanningen er en praktisk tilnærming til utvikling av klubber. I utdanningen vil du få kjennskap og eierskap til idrettens felles klubbutviklingskonsept med grunnleggende hjelpemidler og verktøy for utviklingsprosesser. Vi har behov for flere klubbveiledere og vil dekke kostnaden for utdanningen. Søknadsfristen er 18. november.

Hva går utdanningen ut på?

Deltakere får trening for å bli trygg nok til å veilede klubber. Utdanningen inneholder forelesninger, praktisk øving på prosesser og erfaringsutvekslinger gjennom 3 helgesamlinger.

Det blir praksis i klubb mellom samlinger og du vil få din egen coach og kontaktperson.

Samlinger

• Samling 1: 20-22 januar
  • Samling 2: 14-16 april
  • Samling 3: 22-24 september

Arbeidsmåter

Forelesninger, praktisk øving på prosesser og erfaringsutvekslinger. Praksis i klubb mellom samlinger, webinarer, arbeid med læringslogg, egen coach og kontaktperson.

Hva er klubbveiledning?

Klubber kan bestille veiledning til et spesifikt tema eller til generell avklaring av klubbens muligheter. Veilederens oppgave er å legge til rette for prosesser med klubbens ressurspersoner. Gjennom idemyldring, diskusjoner og strukturerte prosesser legges det til rette for god klubbutvikling. Tidsbruk vil variere ut fra klubbens nåsituasjon og mål.

Veiledning i klubb består i hovedsak av:

• 2-4 timers økt med veileder i klubb
  • Gjennomgang av nåsituasjonen med utgangspunkt i "Bedre klubb"
  • Gjennomgang av tidligere planer/prosjekter
  • Utarbeidelse av tiltak og prioriterte mål for klubben
  • Utarbeidelse av handlingsplaner for å gjennomføre og nå klubbens prioriterte tiltak og mål

Å bruke en klubbveiler gir klubben muligheten til å få en ekstern person med en annen synsvinkel som kan lede prosesser. Klubbveilederen har god oversikt over det som skjer i norsk idrett, og triatlon, og kan dele erfaring fra andre klubber.

Søknad

Er du interessert i å ta denne utdanningen og bli en av våre klubbveiledere? Last ned skjemaet, fyll ut og send til Frank Pedersen.