Uttak til VM vintertriatlon 2024

VM i vintertriatlon er lagt til Pragelato i Italia, 23.-25. februar. Norges Triatlonforbund vil sende utøvere i alle klasser (Elite, U23 og Junior), med formelt uttak under NM i vintertriatlon på Heistadmoen 20. januar.

Uttak for elite, U23 og junior

Vi kommer til å ta ut våre beste utøvere basert på resultater fra NM på Heistadmoen 20. januar samt individuelle vurderinger. I tillegg vil tidligere resultater i internasjonale mesterskap i vintertriatlon også vektlegges ( EM og VM). NTF stiller med en reiseleder til konkurransen.

Ta kontakt

Er det noe dere lurer på rundt uttak og uttakskriterier for, så ikke nøl med å ta kontakt med assisterende sportssjef Frode.jermstad@triathlon.no og 940 18 013‬. For agegroupere, ta kontakt med triathlonforbundet@triathlon.no | 940 26 506.

Lykke til med forberedelsene.

Frode Jermstad

Assisterende sportssjef

Generelt

Den 25. utgaven av VM vintertriatlon er lagt til Pagelato i Italia med både standard vintertriatlon og duatlon for for elite, u23, junior og age group.

Les mer om VM i Pragelato i pressemeldingen fra World Triathlon.

Tøy

For å representere Norge i vintertriatlon, så må man ha godkjent landslagstøy. Trimtex vil i samarbeid med oss i forbundet åpne et eget bestillingsvindu hvor man kan bestille tøy til en hyggelig pris. Denne linken vil bare være åpen for aktuelle utøvere i Jr, U23 og Eliteklassen. Og denne vil være klar i løpet av kort tid, med et ca 2 ukers vindu for å bestille tøy.