Styremedlemmer

Anette Brurås

President

Anette Brurås er fra og bor i Bergen. Hun er mor til to tenåringer, hvorav en av de konkurrerer i triatlon. Anette er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og jobber til daglig som leder i IT-selskapet TietoEVRY. Hun er stolt medlem av Åsane Cykle Klubb, hvor hun også er medlem av styret. De to siste årene har Anette vært medlem av styret i Norges Triatlonforbund, hvor hun også har vært leder for Arrangementsutvalget. I tillegg har Anette organisasjonserfaring fra svømmeklubb og ODA-nettverket, et nettverk for kvinner i IT-bransjen. Som en del av styrearbeidet i Åsane Cykle Klubb har Anette vært med og startet opp selskapet Bergen Triathlon Events AS, som blant annet skal arrangere World Triathlon Cup i Bergen i 2022. Selskapet eies 50 % av Bergen Triathlon Club og 50% av Åsane Cykle Klubb. Anette var styreleder for Bergen Triathlon Events ASinntil hun ble president i Norges Triatlonforbund. "Jeg har engasjert meg i triatlon for å kunne bidra til at flere kan oppleve denne sporten – både de yngste og de eldste. Mine helter er de i Age Group 70+ som jeg møter på EM og VM-konkurransene"

Kalle Jensen

Visepresident

"Jeg er opptatt av at vi skal bygge opp rundt kommende generasjoner. Fokusere på gode arrangement nasjonalt, legge til rette for internasjonale konkurranser og sikre et godt samarbeid innad i sporten." Kalle Jensen bor i Oslo, utdannet sosialpedagog og jobber til daglig som jobbkonsulent i Tyrili Oslo. Han er varamedlem i styret i Hardangervidda Triatlonklubb og har tidligere vært nestleder i Oslofjord triatlon. I perioden 2005 til 2013 var han selv aktiv som utøver innenfor triatlon, før det ble mer behagelig å legge til rette for andre. Han har hatt oppgaver i Norges Triatlonforbund som dommer, hjelpetrener og kursholder. I tillegg har han mange års erfaring med Norseman Xtreme Triathlon, både som løpsleder, assisterende løpsleder og ansvar for tillatelser. Dette gjør at Kalle kjenner til mange av de problemstillingene som møter arrangørene i norsk triatlon. Siden 2011 har han vært tilknyttet World Triathlon som funksjonær. I dag er han Level 3 Technical Official og har roller som Technical Delegate eller Head Referee på årlige arrangementer.

Fred Arthur Asdal

Styremedlem

Fred Arthur Asdal er fra Arendal, er gift og har fire barn. Han har vært utøver i mange år, særlig på langdistanse. Han har tidligere jobbet med media, kommunikasjon og ledelse. I dag jobber han som avdelingsleder i grunnskolen i Arendal kommune. Han etablerte Arendal Triathlon i 2007 og har vært leder av klubben. Han har også vært aktiv i stevneledelsen i Norseman, TriQuart og Hove Tri i mange år. Han har vært engasjert i mosjonister og «sofagriser». De siste årene har han engasjert seg i barn og unges aktivitet.

Vibeke Nørstebø

Styremedlem

"Jeg gleder meg til å være med å utvikle norsk triatlon videre i årene fremover, både i utviklingen av et variert og attraktivt aktivitetstilbud for barn og bredde, og mot målet om flere medaljer i OL og internasjonale mesterskap." Vibeke Stærkebye Nørstebø er fra Uvdal og bor nå i Trondheim. Vibeke er utdannet sivilingeniør i Industriell Økonomi og Optimering og doktorgrad i Energi- og prosessteknikk ved NTNU. I tillegg har hun gjennomført Topptrener 2, som holdes i regi av NTNU og Olympiatoppen, og enkeltemner innenfor Bevegelsesvitenskap ved NTNU. Vibeke har arbeidet flere år som forsker ved ETH i Sveits og hos SINTEF i Trondheim, og arbeider nå som forskningsleder innenfor klima og miljø i SINTEF. Dette arbeidet har gitt henne mye erfaring innenfor ledelse, administrasjon og prosjektledelse. Hun har lang erfaring fra idretten, både som utøver, trener og styreverv. Vibeke har erfaring som assistenttrener for triatlonlandslaget, triatlontrener i Trondheim Triatlonklubb, langrennstrener i NTNUI og Byåsen IL og friidrettstrener for barn i Sveits. Hun har også hatt styreverv i Fjellsportgruppa i Trondhjems Turistforening og NTNUI Langrenn.

Ole Morten Skogland

Styremedlem

" Jeg ønsker å støtte de internasjonale mål som våre landslagsutøvere setter seg. Samtidig vil jeg jobbe for å øke rekruttering av barn og unge ved å forbedre det økonomiske handlingsrommet til Norges Triatlonforbund." Ole Morten Skogland bor i Haugesund og har fire barn. Han har yrkesfaglig utdanning med hovedvekt som brann- og redningsoperatør og beredskapsledelse, men har de siste 15 årene jobbet i ledende stillinger innenfor undervannsoperasjoner i olje og gass. I dag er han Business Development Manager i det børsnoterte selskapet DOF ASA og jobber med kommersiell utvikling av globale subsea- og maritime operasjoner. Ole Morten var en av grunnleggerne av Haugesund Triatlonklubb, hvor han hadde hovedansvar for ungdom- og elitearbeidet i klubben fra 2012 til 2018. Han var også arkitekten bak hovedtrenerfunksjonen i klubben hvor 50% av stillingen var toppidrettslærer triatlon ved Haugesund Toppidrettsgymnas. Ole Morten har også vært styremedlem i Norges Triatlonforbund i perioden 2016 til 2018. Ole Morten har alltid vært en aktiv utøver både innenfor flere grener i bedriftsidrett og motocross. De senere årene har landeveissykling hatt størst interesse. Han har alltid hatt frivillige verv siden tidlig skolegang som tillitsvalgt, fagforeningsleder og medlem av forskjellige nasjonale utvalg og styrer helt frem til 2018.

Gunn-Marit Lyngroth Søvik

Styremedlem

"Jeg engasjerer meg i triatlon fordi jeg ønsker å bidra til et godt samhold og miljø uansett nivå og ambisjoner, og tilrettelegge for god sportslig utvikling. I tillegg til å skape større interesse for triatlon i Norge." Gunn-Marit er fra Lyngdal og er nå tredjeårsstudent ved Det juridiske fakultet på Universitet i Oslo. Før hun startet på studiet hadde hun ett år med friluftsliv på Alta folkehøgskole. Ved siden av studiet har hun deltidsjobb som konsulent i Politiet. Triatlon ble en stor del av livet hennes da hun startet med det i 2014, etter fire sesonger med sykling. Hun ble fort glad i den varierte treningshverdagen og konkurransene. I tillegg ble hun tatt godt imot i miljøet som var svært inkluderende uavhengig av nivå og ambisjoner. Det var alltid gøy for henne å delta på samlinger i regi av klubber og forbundet, og spesielt påskesamlingene på Mallorca med landslaget som hun fikk være med på. I løpet av de fire sesongene hun var aktiv triatlet deltok hun også på Age Group-EM og Age Group-VM i triatlon.

May-Lene Iversen

Varamedlem

" Jeg brenner for at triatlon skal bidra til idrettsglede for alle, uansett nivå og ambisjoner, samt bedre folkehelse." May-Lene Iversen er oppvokst på Frogner i Sørum. Hun har studert i Oslo, er utdannet jurist og jobber i Virke som advokatfullmektig med arbeidsrett. May-Lene har også erfaring fra verv i styre i sameie, som frivillig jurist og gruppeleder i Kreftforeningen og har også hatt verv i ung kreft. Hun meldte seg inn i Oslofjord i 2020 og har satt stor pris på menneskene og det inkluderende miljøet uavhengig av nivå og ambisjoner. May-Lene ble først valgt inn som styremedlem i Oslofjord triatlon, og på årsmøtet i år ble hun valgt til styreleder i klubben.

Jørgen Gundersen

Varamedlem

"Jeg ønsker å bidra med erfaring fra toppidretten, og ellers det jeg har opplevd på triatlonarenaen både i Norge og utlandet." Jørgen Gundersen bor i Oslo og jobber til daglig som administrativ leder i Ready IF. Han er opprinnelig fra Ullensaker. Han er utdannet ved Norges idrettshøgskole hvor han tok en bachelorgrad i Sport Management samtidig som han satset på kort og langdistanse triatlon. Jørgen har drevet med triatlon siden 2008. Han konkurrerte aktivt som eliteutøver frem til i år, og har mange år på landslaget i triatlon bak seg. Jørgen sin lange karriere som toppidrettsutøver innen triatlon, og hans meget relevante utdanning og yrke, gjør at han har et unikt utgangspunkt for å bidra i Norges Triatlonforbunds arbeid med å utvikle norsk triatlon.

Utvalg

Herman Kleivi