Høringsrunde

Revisjonsutvalget har nå lagt fram utkast til endringer i konkurranseregelverket. Dette legges nå ut på høring fram til 17. april. Vi oppfordrer alle klubber å ta en god diskusjon på dette og komme med sine innspill. Merk at notatet fra revisjonsutvalget inkluderer informasjon om hvilke (andre) konkurransebestemmelser som blir påvirket av endringsforslagene.

Bakgrunn

Triatlonforbundstinget i 2021 behandlet en rekke forslag fra klubber om endringer i konkurranseregelverket. Flere endringsforslag til konkurranseregler for ungdom krevde ytterligere diskusjon. Tinget besluttet å nedsette et revisjonsutvalg med representanter fra de klubbene som la fram disse forslagene, lovutvalget og relevante styrenedsatte utvalg. Målet var et omforent forslag til konkurranseregelverk som skal sikre trygge, og sikre konkurranser preget av mestring, fellesskap og begeistring.

Utvalgets mandat

• Utvalget skal på bakgrunn av forslag fremsatt på Tinget 2021 utarbeide forslag til endringer i konkurransereglementet
  • Utvalget skal avgrense arbeidet til bestemmelser som er direkte knyttet til rammene for konkurranser for alderssegmentet 13- 16 år
  • Utvalget ledes av Lovutvalget som innkaller til møte, leder prosessen – herunder høringsrunden - og sender innstiling til endring av bestemmelser i NTF konkurransereglement til styret.
  • Utvalgets innstilling til styret skal avleveres innen 23. april 2022. Høringsrunden må da ha vært gjennomført, slik at konkurransereglementet kan publiseres innen utgangen av april.

Videre behandling

Triatlonforbundets styre skal behandle utkastet og alle høringsinnspill på sitt styremøte 23. april. Alle høringsinnspill må derfor være sendt til triathlonforbundet@triathlon.no innen 17. april.

• Surpas - the future of triathlon
  • Apollo Sports