Team Agegroup Norway (TAGN) kvalifisering

På samme måte som landslaget må kvalifisere seg til å delta på de store løpene, så må også agegroup-deltakere kvalifisere seg til internasjonale mesterskap. Det er dog ikke vanskelig å kvalifisere seg i agegroup. Og det er fryktelig gøy å være med.

Det er noe helt spesielt å være del av troppen som går sammen inn på åpnings- og avslutningsseremoni for et internasjonalt mesterskap. Alle i troppen har lik bekledning. Alle er en del av landslaget. I VM og EM i triatlon stiller age-groupere og elitelandslaget til start side om side. På flere arrangementer bor age-groupere på hotell sammen med elitelandslaget; «Norway House».

Enkelte treningssamlinger er felles også. Ikke rart det er populært å være agegrouper i triatlon

I 2019 hadde vi VM i Lausanne, Sveits. Multisport-VM er i Pontevedra, Spania. EM var i blant annet i Kazan, Russland og Weert, Nederland.

Kvalifisering

Det har blitt så populært å representere Norge i internasjonale mesterskap at vi innførte kvalifisering for agegroupdeltakelse i EM og VM i 2017.

Kvalifiseringsperioden er sesongen før mesterskapet.

Registrering må være fullstendig og betalt før du deltar på ditt første tellende kvalifiseringsløp. Registrering koster 200 kroner. Registreringen sikrer samtidig medlemskap i Team Age Group (TAG).

Bli del av Team Age Group Norway-miljøet

Våre verdier fellesskap, mestring og begeistring er utgangspunktet for TAGN. Flest mulig av utøverne skal ha en mulighet til å oppnå kvalifiseringskravene.

Vi har som mål at utøvere tilknyttet TAGN skal få:
• Opplevelse av fellesskap i et sosialt miljø
• Gode opplevelser på samling og på mesterskap
• Nærhet til landslaget
• Mulighet til å delta på samlinger
• Tilbud om å delta i mesterskap
• Vi lanserer flere gode medlemsfordeler etter hvert

Som del av TAGN vil du få eksklusiv informasjon og tilbud. Vi har knyttet til oss dyktige trenere for TAGN treningsleirer, og gjennom sponsoravtalen med Apollo kan vi tilby rimelige samlinger i utlandet.

Kvalifisering 2020 for mesterskap i 2021

Her finner du retningslinjer for uttak og kvalifisering til Age Group mesterskap VM og EM innenfor Norges Triatlonforbunds grener: Triatlon – Terrengtriatlon – Akvatlon – Duatlon – Vintertriatlon.

Kun medlemmer av Team Age Group Norway kan kvalifisere seg til mesterskapene