Triatlon for ungdom

Om du er ung, og gleder deg over allsidigheten ved triatlon, fellesskapet i våre ungdomsmiljøer og/eller du har andre grunner for å være her, så kan du finne mye informasjon om triatlon for ungdom på disse sidene. Det er nå mange konkurranser for ungdom over hele landet, det er et økende antall klubber som har treningstilbud for ungdom. I tillegg er det gode muligheter for unge å ta utdanning for å jobbe med idretten.

Sunn Idrett

Sunn Idrett er en kunnskapskanal for å forebygge spiseforstyrrelser blant unge idrettsutøvere og for å spre kunnskap om idrettsernæring.

Ungdomssamlinger 2019

Å skape et stort og sterkt ungdomsmiljø innen triatlon er noe av det aller viktigste vi holder på med i Norges Triatlonforbund. Uten ungdommer er det ingen som driver med triatlon om noen år. Vi vil at de unge skal oppleve masse mestring …

Aktivitetslederkurs i Stavanger

Aktivitetslederkurset er utviklet for at trenere som skal formidle trening til barn og unge mellom 6 og 18 år skal være trygge i rollen. Aktivitetslederkurset er opprettet med tanke på Triatlonskolen. Kurset retter seg spesielt mot de som ikke har triatlontrenerkompetanse fra før, eller har trenerkompetanse mest rettet mot veiledning av voksne.

Aktivitetslederkurs i Bergen

Sommerens drøm

En sosial treningssamling med hovedfokus rundt fellesskap, mestring og begeistring, for erfarne og nye utøvere mellom 11 og 18 år på Hove 23. til 27. juni. Her vil det også bli mulig for unge i alderen 15+ kan delta på et trenerprogram der de vil stå igjen med et kursbevis.

Sosial ungdomssamling 15+

Denne samlingen er for de «eldre unge», de over 15 som ønsker seg et godt treningsutbytte uansett nivå. Både sosialt samvær og treningsutbytte vil vektlegges, og planen er å avslutte samlingen med TriQuart.

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Bergen

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.

Testsamling (november)

Denne samlingen er for utøvere i alderen 15 til 22 år med ambisjoner om å komme med på landslaget. Dette blir en to dagers samling hvor tester er i fokus. Påmeldingen åpner snart.

Aktivitetslederkurs i Oslo

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).

BryneTri 2019

Jærens Vakreste eventyr! Som vanlig er både supersprint, sprint og normaldistanse på menyen. Utgangspunktet er Eivindsholtjødna. Eivindsholtjødna er et lite grunt vann som fort får opp vanntemperaturen. 18-20 grader i vannet er realistisk. Sykkelløypen er en rundløype. Relativ flat løype som passer alle nivå på veier som ikke har mye trafikk. Løpetraseen er flat. Slakt nedover fra Eivindsholen til Bryne sentrum. Deretter flatt.

Lillomarka Arena Triatlon

Velkommen til en fartsfylt dag i nye Lillomarka Arena. Vi tar rulleskiløypa i bruk og kan tilby helt stengt løype med masse teknisk sykling. Svømming i flotte badevann og løping i varierte løyper i Grorudalens mest brukte fritidsområde. Alt kompakt og veldig publikumsvennlig

Haugesund Triatlon

Haugesund Triatlon 2019 arrangeres 2. pinsedag i og rundt Haugesund Idrettspark, med start og mål ved Haugesund Toppidrettsgymnas. Formålet med Haugesund Triatlon er å skape et lavterskeltilbud til alle som ønsker å utfordre seg selv uten at det krever alt for mye å delta. Haugesund Triatlon skal være en triatlonkonkurranse for hele familien hvor mestring skal være i fokus.

Hove Tri 2019

Svøm i vår idylliske skjærgård…..sykle gjennom gårdstun i vår intime rundløype…..løp på myk skogbunn med utsikt over havet….. Vi kaller det Sørlandets vakreste utfordring. Hove Tri er et triatlonarrangement for alle som er glade i å bevege seg eller som har lyst til å komme i bedre form. Hove Tri gjennomføres i vakre omgivelser på Tromøya i Arendal.

Østfold Triatlon

Østfold Triathlon arrangeres ved Tunevannet i solbyen Sarpsborg i Østfold. Arena befinner seg på området til Husqvarna AS i Trøskenveien 36, 1708 Sarpsborg. Løypetrasèr for de enkelte disipliner er i nær tilknytning til området i, og rundt Tunevannet.

Bortelid - fjellparadiset nær deg

Bortelid Triathlon ble for første gang arrangert i 2014 og har nå blitt en årlig sommeraktivitet i Bortelid. Årets Triathlon er flyttet til våren i 2019 og vil få nye distanser. Mer informasjon kommer om ikke lenge. Bortelid Triathlon er 1 av 3 aktiviteter som må gjennomføres for å oppnå Bortelid Bragden. Bortelid Bragden gir deg æren av å få foreviget navnet ditt på en plankett som henges opp i varmestua på skisenteret.

Norgesmesterskapet i Son 2019

Son sentrum med sine trange gater, torg og yrende liv fra båtfolket gir en perfekt ramme for Norgesmesterskapet for ungdom, NM Junior, NM sprint og NM miks stafett.

Halsnes Triatlon

Halsnes Triatlon arrangeres helgen 2-4 august. Vi har som mål å etablere et triatlon-arrangement som gir et tilbud til alle om du er barn, ungdom, mosjonist, eliteutøver eller bare er nysgjerrig og vil teste ut hva triatlon er, så vi skal ha distanser for alle. Halsnes Triatlon blir en fullstappet weekend med mye aktiviteter for alle, der man samles for å få fine opplevelser og være i aktivitet, samt kunne nyte triatlonmiljøet og hva denne idretten har å by på.

Norges eldste triatlon

Oslo Triatlon er norges eldste triatlon. Helt siden 1983 har spreke mennesker svømt, sykkel, og løpt i Sognsvannområdet. Svømmingen foregår i Sognsvann, syklingen ut i Maridalen og til Skar og løpingen går en sløyfe rundt vannet.

The Arctic Triple: Lofoten Triathlon Extreme & Lofoten Triathlon Olympic

Lofoten med sin storslåtte natur, autentiske fiskevær, og god nordnorsk stemming gir en fantastisk ramme for Norgesmesterskapet i Langdistanse og Normaldistanse triatlon, samt NM i Duatlon og Akvatlon. Velkommen til triatlonfest i vakre Lofoten! Foto: Kai-Otto Melau

TriQuart 2019

Har du lyst til å fullføre din første triatlon? Eller en helt "ny"? I august arrangerer vi idrettsfest i Kristiansand sentrum for alle, enten du er 8, 18 eller 80 år. TriQuart 2019 blir en annerledes og morsom opplevelse for hele familien!

Soon Tryathlon

Soon Tryathlon er et lavterskel arrangement der du er velkommen med det utstyret du har. Soon Tryathlon er et kompakt arrangement som har fokus på å gi alle deltakere og publikum den gode opplevelsen.

G Max Åsane

Norges raskeste sprint triathlon med draft legal. Publikumsvennlig arena og skiftesone.

Velkommen til Os triatlon

Velkommen til Os triatlon 1 september 2019! For tolvte år på rad arrangeres Os triathlon, Vestlandets vakreste triathlon. Et sprintdistanse triathlonstevne som passer for de aller fleste, både aktive triathleter og de som er med for første gang.

Ungdomssamlinger og ungdomsarrangementer

Vi møter Hannah Bjelland

Sosial og godt organisert treningssamling

Hannah Bjelland har lenge vært en del av treningsmiljøet i Tønsberg Triatlonklubb. Hun deltok på sin første konkurranse i 2015. Klubben har lenge hatt et godt ungdomsmiljø og er blant klubbene som er mest representert både i supersprintko …