Med helårslisens fra NTF har du en skreddersydd ulykkesforsikring. Forsikringen gjelder idrettsskade under konkurranse, samt organisert trening som er relevant for idretten, i regi av NTF, klubb eller krets. Forsikringen omfatter også individuell triatlontrening, i treningsantrekk, i inn- og utland.

Norgescup finalene i Risør

Velkommen til Risør TRI 2019 med sprint- og supersprint distanser med finalene i NorgesCup 2019 midt i vakre Risør siste helgen i september. Risør TRI er en unik by-triatlon som arrangeres midt i Risør historiske sentrum, som skaper en intim ramme rundt hele arrangementet.

Norgescup finalene i Risør

Regionalt Funksjonærkurs

Norges Triatlonforbund inviterer til Regional Funksjonær-kurs (RF) på Ullevaal Stadion – Idrettens Hus onsdag 9. oktober 16:00 – 21:00 Dette er steg 2 i funksjonær-/dommerutdannelsen. Du må være sertifisert Lokal Funksjonær (LF) for å delta på dette RF-kurset. Sertifiserte funksjonærer kan dømme på de terminfestede konkurransene, og det er også en fin mulighet til å få inn ytterligere kompetanse for egen del hvis din klubb arrangerer. Er du interessert i å være med på å utvikle deg som dommer/sertifisert funksjonær, er dette noe for deg. Det blir servering av enkel mat under kurset.

Trener 1 - Triatlon Del 1 - Oslo

Trener 1 er det første nivået i Trenerløypa. Her er det fokus på innlæring og deltakelse. Målgruppen på Trener 1 er nybegynnere i alle aldre og mange særforbund prioriterer her hvordan man kan være en effektiv trener for barn. Trener 1 skal være tilgjengelig for alle som ønsker å starte på en trenerutdannelse, og her legges plattformen for trenerens basiskunnskaper og utøvernes basisferdigheter. Hovedmålene i Trener 1 er å gjøre treneren i stand til å: Ivareta utøvernes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø Utvikle utøvernes fysiske, psykiske og sosiale egenskaper Gi en innlæring av grunnleggende tekniske ferdigheter Varigheten på kurset er 45 timer undervisning, fordelt på to helger og 45 timer praksis. E-læring kan inngå i dette opplegget. Praksis må gjennomføres underveis eller etter endt undervisning. For å kunne gå videre til Trener 2 må både undervisning og praksis være gjennomført og bestått. Målgruppen for deltakere til Trener 1 er personer som ønsker å bli trenere for nybegynnere, uavhengig av om disse er barn, ungdommer eller voksne. Potensielle deltakere kan være aktivitetsledere, nåværende eller tidligere utøvere, ungdommer, voksne eller foreldre med kjennskap til idrett.

Desembersamling

Dette er en samling på to til tre dager for unge triatleter i alderen 12 til 22 år. Denne samlingen er for alle triatleter fra hele landet, og uavhengig av ambisjons- og ferdighetsnivå. På noe av samlingen deles utøverne inn i grupper (12-14 år, 15-17 år, 18-22 år).