Triatlon består alltid av svømming, sykling og løping. Det finnes også ulike alternativer som akvatlon og  swim-run (svømming og løp), og duatlon (sykling og løp). I internasjonal sammenheng er triatlon en stor idrett og er også en del av de olympiske leker. Også vintertriatlon er en konkurranseform, hvor løping, terrengsykling og langrenn kombineres. Ta gjerne kontakt dersom du vil ha en prat om triatlon!

For å delta i konkurranser trenger du lisens

Konkurrerer du en gang, så kan du velge å kjøpe engangslisens. Skal du være med flere ganger, så lønner det seg å kjøpe helårslisens. Da er du også dekket for skader når du er ute og trener til triatlon.

Akvatlon

Akvatlon øker i popularitet i Norge. Det er en kort øvelse som passer de fleste. Det er også den perfekte treningskonkurransen, argumenterer Arild Mjøs Andersen, president i Norges Triatlonforbund.

Arrangementer som har fokus på nye utøvere inkluderer:

Haugesund Triatlon 2019

Haugesund Triatlon

Haugesund Triatlon 2019 arrangeres 2. pinsedag i og rundt Haugesund Idrettspark, med start og mål ved Haugesund Toppidrettsgymnas. Formålet med Haugesund Triatlon er å skape et lavterskeltilbud til alle som ønsker å utfordre seg selv uten at det krever alt for mye å delta. Haugesund Triatlon skal være en triatlonkonkurranse for hele familien hvor mestring skal være i fokus.

Lunde Triatlon

Et svært tilskuervennlig løp i flotte omgivelser ved kanalen, der alle vekslinger og målgang foregår i Lunde slusepark. Sekretariat og premieutdeling i Lunde sluseamfi. Arr. IL Skade, Lunde Vandrerhjem og Telemark Kanalcamping